Inici 9 General 9 10 tendències en retail per 2018

10 tendències en retail per 2018

5 abr., 2018 | General, Eines digitals per a la farmàcia, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Un article publicat a la revista infoRETAIL desvela el camí que el sector retail, que podem aplicar també al sector farmacèutic, seguirà aquest 2018. Cal recordar que el retail és un sector canviat i motivat constantment pels gustos dels consumidors i les noves tecnologies.

  1. La venda de productes bàsics és cada vegada més important. Empreses com Amazon lideren aquesta tendència, encara que els experts asseguren que queda molt marge de maniobra per als productes especialitzats. La clau: productes econòmics i un servei ràpid i eficient.
  2. Individualització. Crear i personalitzar els productes millora l’experiència de compra i fidelitza el client.
  3. Els establiments tradicionals continuen creixent. Oferir espais innovadors i grans experiències de compra permet continuar creixent, sempre adaptant-se al client i fent servir les noves tecnologies.
  4. Els robots, més presents. Ofereixen moltes oportunitats. Alguns exemples aplicables a la farmàcia: chatbots (programes informàtics amb els quals és possible mantenir una conversa per demanar informació d’un producte o fer una comanda), robòtica per a la manipulació dels productes, analitzadors de pell, bàscules, etc.
  5. Presència online. Les xarxes socials són un factor clau per diferenciar-se. Cal analitzar el perfil de la farmàcia per definir quines xarxes poden ajudar-nos a complir els nostres objectius.
  6. Ús de bases de dades. L’experiència analítica és la clau del futur. Les dades poden ajudar-nos a crear experiències individualitzades a la farmàcia, adaptades al nostres clients.
  7. Realitat virtual. La integració d’elements virtuals en entorns reals és cada vegada més freqüent en el sector de la salut. Aplicacions, ulleres de realitat virtual per passejar-nos per la farmàcia i veure els productes, integració de la realitat virtual en els serveis de prevenció, etc.
  8. Respecte al medi ambient. El consumidor és cada vegada més conscient de la seva compra i aquesta tendència està present en els productes d’autocura de la salut. Es busquen productes naturals, que respectin la salut, eco, no testats en animals i que no impactin en el planeta, amb un packaging reciclable i més sostenible.
  9. Delivery (repartiment o entrega). És clau per arribar el producte ràpid, fàcilment i econòmicament.
  10. Millorar l’assortiment. Oferir més solucions amb menys opcions de marca, segons els experts.
0 Comments