Inici 9 Gestió 9 6 errors que no has de cometre en la gestió de les persones

6 errors que no has de cometre en la gestió de les persones

21 nov., 2017 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Laboral

La baixa productivitat a les empreses, l’absentisme o l’alt nivell de rotació fan pensar que és necessari parar més esment a la política de gestió de les persones. Des de Pimec al Dia, Sílvia Miró, experta en recursos humans, explica els sis errors més comuns en la gestió dels equips.

  1. El clàssic “cafè per a tothom”. No és recomanable oferir les mateixes condicions a totes les persones, sinó que cal fomentar mesures a mida de cada membre de l’equip. Per exemple, cal fugir d’una formació genèrica que a alguns no aporta res, així com de la idea segons la qual “no es pot tenir content a tothom”.
  2. Manca de reconeixement intern. Cal dissenyar plans de carrera que incentivin el creixement personal i professional a l’empresa. S’aconsella aplicar sistemes d’avaluació i valoració a les persones de l’organització, amb polítiques retributives clares.
  3. No oferir formació. És necessària una política de formació orientada a cobrir les necessitats de capacitació de cada treballador.
  4. Selecció de clons. Sovint el procés de selecció acaba sent la recerca d’una persona que pensi i actuï com nosaltres, amb el que renunciem a incorporar talent amb idees i punts de vista diferents i a crear un equip amb suficient heterogeneïtat per innovar.
  5. Sobre-control. Incloure sistemes de control en excés sobre les persones mostra una gestió excessivament centrada en el compliment de les normes i dona com a resultat una cultura poc flexible i no basada en resultats.
  6. Estratègia misteriosa. Cal evitar que els treballadors no coneguin res més enllà de les pròpies funcions i responsabilitats. En canvi, es recomana comunicar i fer seguiment periòdic de l’estratègia, objectius i accions de l’empresa.

Trobareu la informació complerta a través del següent enllaç del web de Pimec al Dia:

 6 errors que no has de cometre en la gestió de les persones

0 Comments