La baixa productivitat a les empreses, l’absentisme o l’alt nivell de rotació fan pensar que és necessari parar més esment a la política de gestió de les persones. Des de Pimec al Dia, Sílvia Miró, experta en recursos humans, explica els sis errors més comuns en la gestió dels equips.
- El clàssic “cafè per a tothom”. No és recomanable oferir les mateixes condicions a totes les persones, sinó que cal fomentar mesures a mida de cada membre de l’equip. Per exemple, cal fugir d’una formació genèrica que a alguns no aporta res, així com de la idea segons la qual “no es pot tenir content a tothom”.
- Manca de reconeixement intern. Cal dissenyar plans de carrera que incentivin el creixement personal i professional a l’empresa. S’aconsella aplicar sistemes d’avaluació i valoració a les persones de l’organització, amb polítiques retributives clares.
- No oferir formació. És necessària una política de formació orientada a cobrir les necessitats de capacitació de cada treballador.
- Selecció de clons. Sovint el procés de selecció acaba sent la recerca d’una persona que pensi i actuï com nosaltres, amb el que renunciem a incorporar talent amb idees i punts de vista diferents i a crear un equip amb suficient heterogeneïtat per innovar.
- Sobre-control. Incloure sistemes de control en excés sobre les persones mostra una gestió excessivament centrada en el compliment de les normes i dona com a resultat una cultura poc flexible i no basada en resultats.
- Estratègia misteriosa. Cal evitar que els treballadors no coneguin res més enllà de les pròpies funcions i responsabilitats. En canvi, es recomana comunicar i fer seguiment periòdic de l’estratègia, objectius i accions de l’empresa.
Trobareu la informació complerta a través del següent enllaç del web de Pimec al Dia:
0 Comments