Inici 9 Gestió 9 Accions de defensa de la simbologia pròpia de l’oficina de farmàcia

Accions de defensa de la simbologia pròpia de l’oficina de farmàcia

12 juny, 2017 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, FEFAC Actua

Correo Farmacéutico dedica avui en la seva edició en paper un article a les accions de FEFAC i col·legis de farmacèutics i empresarial de Canàries per defensar la creu de malta com a símbol exclusiu de les oficines de farmàcia.

Tal com hem informat (+info), l’establiment de Sephora de la Rambla Catalunya de Barcelona ha retirat la creu del seu aparador. Tal com explica al setmanari Roger Canals, d’Arco Abogados, assessor jurídic de FEFAC, fins ara les autoritats no havien volgut admetre que l’ús d’aquests símbols en parafarmàcies comporta un risc de confusió per als ciutadans que reben consells de personal no qualificat.

Per la seva banda, el Consell autonòmic de col·legis de farmacèutics de Canàries, amb la col·laboració de la Federació de Farmacèutics, han posat en marxa diverses iniciatives després d’haver rebut queixes de visitants de zones turístiques amb dificultats per diferenciar oficines de farmàcia d’establiments no sanitaris.

Una d’elles és una campanya informativa a la població que consisteix en la difusió d’un logotipus i una placa per distingir les farmàcies de qualsevol altre tipus d’establiment, així com missatges per transmetre que les farmàcies són els únics llocs autoritzats de dispensació de medicaments.

No hi ha normativa a nivell estatal que reguli la qüestió de les creus i la simbologia de les farmàcies, de manera que és determinant el que digui cada comunitat autònoma i les normatives municipals.

A Portugal, cap establiment que no sigui una oficina de farmàcia pot exhibir una creu ni anunciar-se amb la paraula ‘farmàcia’, amb prefix o sense.

Font: Correo Farmacéutico

0 Comments