Més de la meitat dels consumidors espanyols (52%) compren els seus productes cosmètics i perfums en canals especialitzats com la farmàcia, on puguin rebre assessorament en productes com cremes, maquillatge o perfums, deixant la compra de productes d’higiene per a la compra en supermercats.

L’Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica (Stanpa) acaba de presentar aquestes i altres dades del sector beauty 2017 en el seu informe anual.

Vendes per canals

El canal farmàcia té una quota de mercat del 22%, augmentant un +0,1% i demostrant símptomes de maduresa després d’haver duplicat el seu volum de negoci en els últims 8 anys.

El canal que més va créixer l’any 2017 va ser gran consum, amb vendes per valor de 3.167 milions i un creixement del +2,9%. Aquest canal ha estat especialment positiu per a les vendes de les categories d’autocura de la pell, cosmètica de color i fragàncies.

El canal selectiu (luxe) va créixer un 2,5%, destacant l’augment de vendes de perfums en un 6,6%.

Els canals de professional i venda directa van comportar-se també de manera positiva, creixent per sobre de la mitjana del mercat. La perruqueria professional va créixer un 2,3%, la venda directa un 2,7% i l’estètica professional un 3,1%.

  • Gran Consum: 47% del mercat
  • Farmàcia: 22% del mercat
  • Selectiu (luxe): 21% del mercat
  • Perruqueria: 6% del mercat
  • Venda directa: 4% del mercat
  • Estètica professional: 1% del mercat

El sector de la perfumeria i la cosmètica evoluciona en positiu

Aquest sector va créixer l’any 2017 un +2,15%, fins a arribar als 6.820 milions d’euros. Aquest és el tercer any consecutiu que el sector evoluciona en positiu. El creixement s’ha produït a les cinc grans categories de productes que componen el sector (perfums i fragàncies; cosmètica de color; autocura de la pell; cabell; i higiene personal).

En total, es van vendre més de 1.200 milions d’unitats de productes de cosmètica i perfumeria durant l’any 2017. La despesa mitjana per espanyol en productes del sector va situar-se en 147 euros a l’any, per sobre de la mitjana europea (137 euros/persona/any), però lluny de països del nostre entorn com França (171 euros/any), Itàlia (163 euros/any) o Irlanda (164 euros / any) o dels països líders en despesa de productes de perfumeria i cosmètica com Suïssa o Noruega (més de 230 euros per persona /any).

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank