Inici 9 General 9 El mercat Consumer Health decreix en unitats i valors al mes de març

El mercat Consumer Health decreix en unitats i valors al mes de març

30 maig, 2018 | General, Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Informes

El segment d’OTC és el que més aporta al creixement de Consumer Health (102,5%). PAC (Patient Care) és el segon segment que més contribueix al creixement, mentre que NUT (Nutrició) segueix amb tendències negatives.

El mercat de polivitamines i control de pes presenten importants caigudes

Al març, igual que al febrer, els productes publicitaris presenten el creixement més gran (+7%) en el segment OTC. Aquest creixement s’explica, sobretot, per les vendes de productes antigripals.

Dues de les classes més importants d’OTC presenten caigudes importants. La caiguda del mercat de polivitamines és generalitzada per a totes les marques principals, i la caiguda del mercat de control de pes ha estat generada per SuperPremium, Alli i Manasul.

Productes facials i labials, les classes que més aporten al creixement

Dermocosmètica, que suposa un 81% del mercat PAC (Personal Care) en euros, decreix al març en valors (-5,3%) i en unitats (-6,1%). Les dues classes del segment PAC que més aporten al creixement són Productes facials (7,0 milions d’euros) i labials (3,8 milions d’euros). MartiDerm és la marca que més aporta al creixement de cura facial dona i Letibalm al mercat de cura labial.

Incontinència creix dins del mercat de cura del pacient

Accessoris sanitaris, el grup de productes amb més vendes en PAC (66%) en valors presenta decreixements (març). Per la seva banda, Incontinència, que presenta dinàmiques diferents per ser la majoria dels seus productes reemborsats, creix al març si ho comparem amb el mateix mes de l’any anterior. És la classe terapèutica amb major quota de mercat dins de PAC (31,2%). Incontinència també és la classe que més aporta al creixement dins del mercat PAC, amb 9,4 milions d’euros.

Llets infantils és la classe que més perd en nutrició

Nutrició enteral concentra un 58% del mercat en valors i un 21% en unitats i decreix en ambdues mètriques (març de 2018). Aquest grup de productes, igual que els del mercat PAC, són finançats en la seva gran majoria, la qual cosa condiciona la dinàmica d’aquest mercat.

El mercat de Nutrició perd 20,7 milions d’euros en l’últim TAM, sent llets per a nens la classe que més aporta a aquesta pèrdua. Llets infantils perd 13 milions d’euros, cereals infantils 3,1 milions i suplements nutricionals 2,7 milions.

0 Comments