El monitoratge, la millora de l’adherència, el perfeccionament de la dispensació i l’aportació de consell professional són els punts d’inflexió per a convertir al farmacèutic en part de procés d’innovació

“Els farmacèutics poden funcionar com a sensors intel·ligents per a ajudar els ciutadans a aconseguir una millor adherència als medicaments, que és el gran fracàs del sistema sanitari”. Són declaracions del doctor Julio Mayol, director mèdic de l’Hospital Clínico San Carlos, durant la conferència inaugural d’Infarma Barcelona 2019, titulada “Innovació en salut”, en la qual també ha posat l’accent en la importància que el sector farmacèutic se sumi a la innovació sanitària per a progressar i estar cada vegada més a prop dels ciutadans.

Monitoratge, millora de l’adherència i aportació de consell professional, alguns dels punts d’inflexió per a convertir al farmacèutic en part de procés d’innovació
Després d’un repàs pels avanços més significatius de l’últim segle, la conferència s’ha centrat en el moment actual i els reptes que afronta la farmàcia comunitària en un món extremadament tecnològic. I és que encara existeixen problemes i necessitats no cobertes on la farmàcia pot marcar la diferència i aportar valor a la societat. El monitoratge, la millora de l’adherència, el perfeccionament de la dispensació i sobretot l’aportació de consell professional són els punts d’inflexió per a convertir al farmacèutic en part de procés d’innovació. 

Segons el doctor Mayol, els impulsors del canvi en el sector són el desenvolupament i aplicació de les noves tecnologies, l’actualització de coneixements i els mateixos pacients. En les persones, com a agents de canvi, és on el sector farmacèutic i sanitari ha de centrar la seva innovació. “El gran repte de la farmàcia comunitària és el seu paper en la lluita contra la despersonalització. El farmacèutic és el primer punt de contacte humà en l’àmbit sanitari amb el pacient”, ha exposat el doctor Julio Mayol.

La tecnologia i els coneixements suposaran un canvi en el model de prestació de serveis, però la veritable innovació estarà a posar-los al servei de les persones. L’anàlisi de comportaments en xarxes socials i la gestió de la ingent quantitat de dades dels quals disposem serviran per a entendre millor les relacions humanes i de les organitzacions.

L’atenció personalitzada, clau per a mantenir la rellevància de les oficines de farmàcia
Els professionals sanitaris es poden veure amenaçats pels avanços tecnològics que s’implanten cada dia, des de l’aprenentatge constant dels robots i algorismes, que en alguns casos ja són capaços d’identificar malalties i símptomes, fins a la digitalització de la cirurgia. Malgrat això, o precisament a causa d’aquest feroç avanç de les màquines enfront dels humans, en la conferència s’ha apuntat que l’atenció personalitzada és la clau per a mantenir la rellevància de les oficines de farmàcia. Les noves tecnologies permetran al farmacèutic descarregar-se de tasques que no són significatives per al seu treball i alliberar-se per a continuar aprenent i generant valor per al ciutadà.

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank