“La categoria de dermocosmètica és una de les més maques de treballar, però cal tenir en compte la rendibilitat”. Així obria Luis de la Fuente, Ceo Mediformplus, la Masterclass Dermafarmàcia celebrada avui a Barcelona i a la qual ha assistit la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC).

Els productes dermocosmètics tenen un preu superior a la resta, el que representa un bon marge de benefici per a la farmàcia. A més, les unitats per operació en aquesta categoria augmenten, fent-la rendible i molt atractiva.

Per gestionar la categoria de dermocosmètica adequadament és molt important dedicar temps. Segons Luis de la Fuente, el farmacèutic dedica, en una venda normal, entre quatre i cinc minuts. En una venda d’un producte dermocosmètic el temps dedicat és superior, entre vuit i 10 minuts.

A més de la inversió de temps, cal dedicar un espai a la nostra farmàcia, disposar d’un bon assortit, implicar l’equip de farmacèutics per oferir el millor servei i diferenciar-se de la resta oferint experiències diferents. Per això, el titular ha d’estar motivat, disposar d’una inversió mínima per aquesta categoria i saber liderar l’equip de la farmàcia per assolir l’èxit.

Posicions davant la dermocosmètica

Segons Luis de la Fuente, el farmacèutic pot adoptar tres posicions davant la dermocosmètica:

  1. Desenvolupar aquesta categoria no és obligatori, així que si no complim amb les característiques mínimes no tenim per què treballar-la.
  2. Abaixar el preu per poder competir, tenint en compte que la competència també pot abaixar el preu.
  3. Aportar valor al client invertint en l’espai d’exposició, en tenir producte, en formació per millorar el servei i oferir experiències a la farmàcia.

Abordatge de les alteracions de pigmentació

La farmacèutica Gema Herrerías ha estat una de les ponents estrella d’aquesta jornada, abordant les alteracions de la pigmentació a la farmàcia. Herrerías ha recordat que no totes les taques són susceptibles d’intervenció, i que cal saber quan derivar al pacient a la consulta del dermatòleg.

També ha recordat la importància de protocol·litzar l’actuació professional a la farmàcia, fent referència al Protocol d’actuació farmacèutica davant problemes de salut dermatològics, presentat com a pòster en la darrera edició del Congrés Nacional Farmacèutic celebrat a Burgos.

La farmacèutica ha assenyalat la importància de conèixer el tipus de pell, els tipus de productes que s’aplica la persona i amb quina freqüència, per tal de fer una recomanació ideal. Ho deia en referència als casos de pacients que van a la farmàcia a retirar un despigmentant recomanat pel dermatòleg amb una pell molt deshidratada. En aquests casos, ha explicat, cal recomanar un tractament hidratant que complementi el despigmentant. “Cal tenir en compte l’edat cronològica, el tipus de pell i l’estat de la pell”, ha afegit.

Acne, rosàcia, dermatitis seborreica i psoriasi

La farmacèutica ha realitzat també una ponència sobre les característiques diferencials d’aquestes malalties, per tal de saber diferenciar-les a l’oficina de farmàcia. La ponència ha estat eminentment pràctica, amb fotografies de diferents casos de pacients que han permès estudiar les diferències i situacions que es veuen diàriament a la farmàcia.

Font d'informació: FEFAC

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank