Disposar del millor equip possible i saber dirigir-lo eficientment millora els resultats de la farmàcia com a empresa, però per fer aquesta tasca es requereix de coneixements i tècniques concretes. Oferir aquestes eines és l’objectiu de les Jornades de Gestió Empresarial de l’Oficina de Farmàcia organitzades per AFB i Esade, amb la col·laboració de Ferrer, que tindran lloc els pròximes dies 14 i 15 de novembre.

Les sessions aniran a càrrec de Jesús Arcas, professor d’aquesta escola de negocis i psicòleg especialitzat en Treball i Organitzacions, que també ha participat com a  professor en Recursos Humans i Habilitats Directives en la Universitat de Girona, entre d´altres. “Començarem explicant quin és el personal que necessitem a l’oficina de farmàcia perquè aquesta funcioni correctament i farem una reflexió sobre l’equip que tenim i el que necessitem, amb la mirada posada en el mig i llarg termini”, afirma.

Un cop situats en aquest punt, s’analitzaran les qualitats i característiques que cadascú té com a cap, identificant les que ajuden a millorar la gestió i les que s’han de modificar. Així mateix, es tractaran els diferents tipus de treballadors que existeixen. “Identificarem quins tenim en aquests moments i de quina manera poden estar dificultant o contribuint a tenir millors resultats a la farmàcia”, subratlla Arcas. Les sessions seran eminentment pràctiques i s’analitzaran accions concretes a realitzar, a través per exemple de simulacions sobre la reconducció del personal, amb tècniques de coaching.

Tal com assenyala aquest expert, és habitual que professionals sanitaris com els farmacèutics, amb un perfil clínic inicial, tinguin mancances en la formació de la gestió dels recursos humans, motiu pel qual els resulta molt útil adquirir una sèrie d’eines que els ajudi a millorar el funcionament de l’equip. Explica que és important disposar d’aquests coneixements perquè una gestió no adequada d’aquesta qüestió “pot provocar errors nefastos en el funcionament intern de la farmàcia”.

Per evitar-ho, cal treballar adequadament l’organització del personal de la farmàcia a tots els nivells, per exemple, a l’hora de contractar els treballadors. “Hem d’aprendre a gestionar el personal de la farmàcia de manera més estratègica”, conclou.

Un altre dels aspectes a millorar està relacionat amb la fermesa en la presa de decisions (en ocasions dures de cara al personal), en la qual és necessari valorar la seva repercussió sobre l’efectivitat del negoci. En aquest punt, és decisiu saber separar la part empresarial de la personal. “Això és un aprenentatge molt important que assimilarem durant les jornades”, afirma Arcas.

Aquest cicle formatiu organitzat per AFB i Esade està format per 8 Jornades, desenvolupades des del passat mes d’abril i que tindran lloc fins al pròxim mes de desembre. També pots apuntar al teu calendari les següents sessions, sobre la gestió estratègica del canvi que necessita cada farmàcia, que tindran lloc els pròxims dies 12 i 13 de desembre.

El programa el trobaràs al web http://www.gestion-farmacias-esade.afb.cat/, on també et podràs inscriure i on trobaràs apunts de gestió que et poden interessar. També ens pots seguir al Twitter: GestFarma_AFB_ESADE

 

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank