La Plataforma Multisectorial contra la Morositat (PMcM), a la qual està adherida FEFAC, ha manifestat la seva satisfacció per la constitució de la ponència en el Congrés dels Diputats sobre la morositat, i insta als grups parlamentaris a treballar ja per agilitzar la posada en marxa del règim sancionador. Aquest està inclòs a la Proposició de Llei contra la morositat i caldria que entrés en vigor el pròxim mes de gener, considera el president de la Plataforma, Antoni Cañete.
“No dubtem que aquest sistema de multes funcionaria de forma determinant com a element de dissuasió de les males pràctiques en el pagament a proveïdors. Amb aquesta nova eina a la fi es reduiran els terminis de pagament a proveïdors”, assegura.
La Plataforma ha analitzat l’últim informe del Ministeri d’Hisenda sobre Execució de pressupost de despeses de l’Estat, segons el qual les transferències corrents a les comunitats autònomes entre gener i maig han experimentat un increment del 18,2% front el mateix període de l’any anterior.
Per tant, Cañete considera que les comunitats autònomes han tingut en els últims mesos liquiditat suficient per pagar als proveïdors dins dels terminis establerts, tot i que no totes ho han fet. Recorda que, en l’esmentat informe, el Ministeri publicava les xifres amb 30 dies menys, en no haver-se instaurat encara el canvi de metodologia de càlcul dels terminis mitjans de pagament a proveïdors que el Tribunal Suprem de la Unió Europea va exigir a l’anterior equip de Govern.
Font: PMcM
Concretament a catalunya es paga a les farmàcies d'acord amb
el que el Tribunal Suprem de la Unió Europea va exigir?