L’estudi, presentat ahir, afirma també que la recomanació del farmacèutic és clau en les categories de Consumer Health, que són “un important driver de creixement per a la farmàcia, on cada categoria és única”. La “qualitat, tracte, comprensió i disposició” són els principals valors de la farmàcia, segons l’estudi.
A continuació, es detalla el Top 10 Insights de Farma Shopper 2018:
- El canal online guanya rellevància quan es compra per primer cop. Tot i això, el pes de la compra és menor quan es pregunta als clients de la farmàcia que quan es pregunta fora d’aquesta.
- La proximitat, principal motiu d’elecció de la farmàcia. El 76% de les persones viu a menys de deu minuts caminant. Les farmàcies grans són les que atrauen una clientela més llunyana. El servei es el segon motiu d’elecció, i el tercer la conveniència o lloc de pas.
- El comprador és fidel a la farmàcia, especialment pel que fa a medicaments amb recepta. El desenvolupament de la categoria consumer Health ha fet que molts clients busquin farmàcies pròximes i especialistes en les categories que els interessen. De mitjana, el comprador té 2,4 farmàcies de referència.
- El comprador prefereix les marques, inclús en altres canals.
- El 89% dels compradors planifica la categoria. Un 58% de les decisions de categoria i marca es prenen a casa. Tot i que el comprador és marquista, pren el 42% de les decisions a la farmàcia.
- L’aparador és una oportunitat. Està millor gestionat i guanya notorietat. El 39% dels compradors el recorda.
- El 36% dels compradors agafa el producte del lineal. A la resta li dona l’equip de la farmàcia.
- La recomanació del farmacèutic és clau. És la primera font d’informació del comprador en la categoria Consumer Health.
- Les promocions són una oportunitat. El 7% dels compradors ha comprat un producte en promoció. Quantitat i preu són les més comprades. La manca de senyalització de preu dels productes i la comunicació de les promocions fa que la percepció de promoció sigui inferior a les promocions existents.
- Qualitat, comprensió, tracte i disposició són els actius de la farmàcia. Les àrees de millora: promocions i baixa proactivitat comercial.
0 Comments