Inici 9 Empresarials 9 FEFAC 9 L’OCU defensa la “veracitat i exactitud” dels resultats del seu estudi de fotoprotectors

L’OCU defensa la “veracitat i exactitud” dels resultats del seu estudi de fotoprotectors

30 jul., 2013 | FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Estudis

Tal com hem vingut informant, FEFAC ha estat en contacte amb la Organización de Consumidores y Usuarios (OCU) en relació a l’estudi de fotoprotectors publicat a la seva revista del passat mes de juny, en el qual es qüestionava la qualitat d’algun producte de venda en farmàcies i recomanava als consumidors que adquirissin els fotoprotectors als supermercats (+ info: La patronal dels cosmètics reacciona a l’article de l’OCU)

L’empresarial va demanar a l’OCU l’informe tècnic complert, el nom del laboratori encarregat de realitzat els anàlisis de l’estudi i les seves acreditacions, la metodologia emprada i altra informació com els lots dels productes objecte d’estudi.

Com a resposta a aquesta petició, l’OCU ha facilitat la documentació adjunta, amb informació sobre la metodologia i els tipus de proves realitzades.

Sobre l’estudi en la seva totalitat, afirmen que “l’OCU no fa públic de forma habitual el contingut complert dels seu estudis”. En qualsevol cas, assenyalen que “no són estudis d’investigació subjectes a revisió i contrast, sinó estudis comparatius on s’analitzen les característiques concretes de determinats productes”.

Respecte la fiabilitat dels resultats de l’estudi, assenyalen que “l’OCU assumeix la veracitat i exactitud de les dades publicades, que compta amb el suport de l’anàlisi del laboratori”. Sobre el nom d’aquest, tampoc el poden fer públic, per qüestions de confidencialitat, tot i que asseguren que compleix a les acreditacions necessàries.

 

5 Comments
  1. Potser estaria be que Fefac fes també un estudi i el publiqués . De totes formes el mal ja està fet i son els laboratoris fabricants els qui haurien de fer l’estudi. Però em sembla inutil començar una guerra de estudis…..nomes l’evidència científica podria donar una mica de llum al respecte.

  2. Si fuera tan fiable, contrastable y serio, no tendrían inconveniente en publicarlo a bombo y platillo!

  3. Rigor científic cap. Els estudis científics per avalar un resultat s’han de publicar, i no només els resultats i les conclusions, sinó també els objectius, la metodologia, com s’ha fet l’anàlisi de les dades, etc. Ells han fet un estudi de mercat de pa sucat amb oli, sense cap valor i que no vulguin publicar l’estudi ni el nom del laboratori ho demostra.

  4. Per les proves i dades aportades la única deducció que es pot treure, es que l’anàlisi l’ha fet el “Chino” de la cantonada, que casualment també te un supermercat. “Tu difama…que algo queda!

  5. Només s’ha de pensar una cosa, de que “s’alimenta” la OCU?