Inici 9 General 9 L’oportunitat de les eines digitals per apropar l’oficina de farmàcia al pacient

L’oportunitat de les eines digitals per apropar l’oficina de farmàcia al pacient

27 juny, 2016 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Un dels temes abordats durant la 52a trobada anual de la patronal dels laboratoris d’autocura europeus, Aesgp, celebrada a Atenes, va ser l’ús de les eines digitals de l’oficina de farmàcia per apropar-se als pacients.

Aquesta va ser la temàtica de la ponència de la farmacèutica especialitzada en Social Media i directora de Saludability, Inma Riu, col·laboradora de FEFAC. Segons aquesta experta, el desconeixement de la població sobre salut i medicaments suposa una oportunitat perquè l’oficina de farmàcia faciliti als usuaris “informació sanitària a través d'un llenguatge accessible i sempre de la mà d'un professional sanitari”, tal com recull el setmanari El Global.

Des del seu punt de vista, els vídeoblocs, blocs i les xarxes socials "són canals magnífics per esbrinar quin contingut necessita l'usuari i oferir-li solucions a les seves necessitats". Amb aquestes eines, “es pot oferir un assessorament directe, millorar en la participació de l'usuari i obrir noves oportunitats de negoci, com pot ser la venda on line”.

Riu va destacar que les farmàcies s’han de formar més sobre els mitjans digitals i que, si és vol obtenir un retorn, cal realitzar una inversió en temps i recursos. “És necessari tenir formació, ganes, dedicació i voler fer-ho bé", va afirmar.

Com a casos d’èxit de farmacèutics que han sabut aprofitar les xarxes socials i les eines digitals per ampliar el seu consell farmacèutic i crear un vincle més proper amb el pacient, va destacar el bloc de Boticaria Garcia, així com el compte de Twitter i el bloc de la farmacèutica Susi Martínez (@susitravel).

Us facilitem la presentació de Riu, que podeu visionar clicant sobre la següent imatge, amb més exemples de casos d’èxit en l’ús de les eines digitals:

Font: El Global

0 Comments