Inici 9 Actualitat 9 La publicitat dels laboratoris farmacèutics s’ha incrementat un 1% durant l’any 2018

La publicitat dels laboratoris farmacèutics s’ha incrementat un 1% durant l’any 2018

2 abr., 2019 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, Informes

El sector farmacèutic ha passat d’una inversió en publicitat de 113 milions en 2008 a 144 milions en 2018.

Cada vegada són més els laboratoris farmacèutics que, igual que la resta de companyies, busquen donar a conèixer els seus serveis i marques entre els pacients i la població mitjançant la inversió en publicitat.

L’estudi Arce Media per a l’agència de comunicació Berbés ha analitzat les inversions publicitàries del sector farmacèutic en els mitjans.

Segons els resultats obtinguts, la publicitat dels laboratoris farmacèutics s’ha incrementat un 1% durant l’any 2018 respecte a l’any anterior (la publicitat convencional dels laboratoris va aconseguir els 144 milions d’euros, enfront dels 142 de 2017).

Així mateix, el creixement general de la inversió publicitària ha estat d’un 1%. Durant els anys 2008-2018, la inversió publicitària general, ha passat de 6.517 milions d’euros en 2008 a 4.557 milions en 2018. Per la seva part, el sector farmacèutic ha passat de 113 milions d’euros en 2008 a 144 milions l’any passat, la qual cosa suposa un creixement del 27% en aquests anys.

Els primers mesos de l’any són els preferits pel sector farmacèutic per a fer publicitat i, especialment el mes de gener de 2018 va ser el millor mes de tot l’any. Es van invertir 22,9 milions d’euros enfront dels 8,6 milions que van invertir al setembre (el mes de menor activitat publicitària). 

Companyies amb major i menor inversió

La companyia que major inversió publicitària va realitzar en 2018 va ser Reckitt Benckiser, amb 20 milions, el doble d’inversió del segon laboratori de la llista. Johnson & Johnson (11,6 milions) i Glaxo Smithkline (més de 10 milions). Els segueixen Boehringer Ingelheim i Bayer Laboratoris.

Productes més destacats

Els fàrmacs amb més presència publicitària han estat els analgèsics amb més de 11,6 milions d’inversió, seguits dels anticatarrals i antigripals, amb 9,3 milions d’inversió; els descongestius, amb gairebé 8 milions d’euros invertits en publicitat, i els complements alimentosos, amb 7,7 milions.

La inversió publicitària en aquests productes ha anat creixent durant els últims anys i ha desplaçat especialitats com antisèptics bucofaringis i complexos vitamínics, que ocupaven millors posicions del rànquing en 2015.

Per a analitzar aquests resultats és necessari tenir en compte que no tots els medicaments poden ser publicitats, sinó que només estan oberts a això els que s’adquireixen sense prescripció facultativa i els que no contenen substàncies psicotròpiques o estupefaents entre els seus compostos.

Marques amb major inversió publicitària

Respecte a les marques de productes farmacèutics amb major inversió en publicitat han destacat Voltadol (GSK), Dr. Scholl i Durex (tots dos de Reckitt Benckiser) són les marques que més han invertit en publicitat, amb 5,8, 5,4 i 4,9 milions respectivament.

0 Comments

Submit a Comment