El president de FEFAC, ponent de la taula “PHB, una apuesta segura para la salud bucal en la farmacia: #sonnreíresfácil”.

Antoni Torres, president de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC), va participar ahir com a ponent en una de les sessions d’Infarma Barcelona 2019. Concretament, a la taula “PHB, una apuesta segura para la salud bucal en la farmacia: #sonnreíresfácil”.

“Des de l’empresarial identifiquem àrees de negoci i la de salut bucal és una de les més rellevants”, va afirmar Torres, qui va centrar la seva intervenció en com tractar aquesta categoria des de la farmàcia, recordant algunes dades. El seu mercat és de 380 milions d’euros, amb 58 milions d’unitats venudes anualment. Del total de vendes d’aquesta categoria, el 30% es realitzen a la farmàcia i, per tant, té un gran potencial de creixement.

“La salut bucal és una categoria locomotora de la farmàcia”, va assegurar. “L’últim any ha crescut un 2,4% i és una categoria que permet diferenciar-se de la resta de canals, pel coneixement del professional farmacèutic”, va puntualitzar el president de FEFAC. També va recordar moltes patologies es manifesten com a primer símptoma en la salut bucal i que, una higiene bucal inadequada empitjora les malalties.

LEs 4 “P” del marketing en salud bucal

  • Producte: és un producte disponible a la majoria de farmàcies
  • Preu: no requereix gran inversió i per al client és “econòmic”
  • Posició: el farmacèutic té capacitat de consell i recomanació
  • Promoció: permet promocions

Oportunitats relacionades amb patologies

Julio Gión, director de Dentaid España, va recordar les oportunitats relacionades amb patologies bucals a l’hora de fer recomanacions, com les persones amb malalties cardiovasculars, diabètics, pacients amb hipertensió i dones embarassades. També va fer menció a la salut oral, recordant que el 95% de la població adulta té càries. “Prevenir és molt fàcil des de la farmàcia”, va insistir.

El consell aporta valor afegit

El 70% dels pacients compra dentífric a les grans superfícies i el 30% va a la farmàcia, segons va explicar Victòria Puig, category manager de PHB, qui va recordar que en el mercat de la farmàcia el consell és bàsic perquè és el que aporta valor afegit. Va explicar que l’estratègia de la seva empresa està molt enfocada al consumidor final. “PHB proposa posar la farmàcia com a punt exclusiu, amb productes de màxima qualitat, apostant per la farmàcia”, va concloure.

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank