L’Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica, Stanpa, ha realitzat un estudi analitzant la situació dels “productes naturals” en cosmètica des de diferents perspectives.

Es tracta del primer macro anàlisi a Europa entorn de la “cosmètica natural”, neutral i objectiu, per al qual s’ha comptat amb la col·laboració de tres importants instituts de recerca amb els quals Stanpa ha treballat estretament: Mintel, Sigmados, i Epsilon.

Les conclusions de l’estudi evidencien que el consumidor identifica i relaciona aquests productes amb valors com el benestar, la salut i el respecte al medi ambient.

El perfil del heavy user de cosmètica natural és una dona urbana, amb fills o embarassada, d’edat compresa entre 30-45 anys i poder adquisitiu mig-alt que persegueix un estil de vida saludable i declara estar interessada per un tipus d’alimentació molt concret (vegetarianes-veganes). Utilitzen les RRSS, fòrums i blogs femenins per a mantenir-se informades sobre bellesa, cosmètica, nutrició, fills, etc.

El pes a Espanya d’aquest tipus de cosmètica és un 10% inferior al que s’observa en altres països com Alemanya, França o Regne Unit, possiblement per les característiques dels productes en els diferents
mercats i el diferent pes dels productes d’higiene i cura personal bàsica. 

Aquest mercat a Espanya va créixer significativament fa uns anys, romanent estable des de 2015. El seu valor aconsegueix els 780 milions d’euros segons estimacions de Stanpa, la qual cosa significa entorn a un 11% del mercat, a pesar que el 30% dels llançaments al mercat es vincula de l’una o l’altra forma amb aquesta categoria.

Els productes més demandats són els d’higiene (cremes de mans, peus i cos, sabons, gels, depilatoris i afaitat) i cura del cabell.

El medi ambient i l’ètica empresarial, motors de la cosmètica sostenible
El medi ambient és la raó principal per la qual el 62% dels consumidors de bellesa natural espanyols tria comprar aquests productes. Un 46% esgrimeix la simplicitat, entesa com a fórmules amb menys ingredients, com una raó per a tenir en compte, atributs que poguessin ser més propis de l’alimentació que de la cosmètica. També s’al·lega com a tercer factor la transparència, entesa com a valors ètics de les companyies i les marques.

El 59% dels espanyols, no obstant això, pensa que els productes naturals no necessàriament funcionen millor que la resta de productes i dos de cada tres (66%) creu que no tenen per què ser més ètics que els que es troben fora d’aquesta categoria.

Només el 36% dels consumidors afirma poder distingir quins cosmètics són naturals i quins no i en més de la meitat dels casos ho fan a través de la informació de l’etiqueta. Entorn del 15% ho fa perquè observa un segell o certificat. La prova del “EyeTracking” matisa aquesta afirmació: el consumidor majoritàriament només mira la informació frontal del producte sense arribar a la llista d’ingredients.

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank