Als usuaris els inspira confiança que les marques estiguin presents a les xarxes socials.

WhatsApp és la xarxa social més utilitzada pels usuaris (88%), seguida de Facebook (87%) i YouTube (68%). Instagram, en quart lloc, és la que més seguidors ha guanyat (d’un 49% a un 54%). En cinquè lloc es manté Twitter amb un 50%. Aquestes són dades de l’Estudi Anual de Xarxes Socials 2019 d’IAB Spain, l’associació de publicitat, màrqueting i comunicació digital a Espanya.

El 85,5% dels internautes de 16-65 anys utilitza xarxes socials (més de 25 milions usuaris a Espanya), unes dades estables respecte als d’anys anteriors que reflecteixen la seva maduresa. El perfil de l’internauta és molt similar en tots dos sexes (homes 49% vs dones 51%) i de 39 anys.

L’estudi també indica el temps d’ús de les xarxes socials i en aquest sentit WhatsApp lidera amb 1h 47’, seguit de YouTube 1h 34’ i Twitter 1h 30’. Per al conjunt de totes les xarxes socials analitzades, els usuaris dediquen una mitjana de 55 minuts diaris, sent els homes i el target jove els qui fan un ús més intensiu.

Activitats i accés a RRSS

L’ús principal de les xarxes socials continua sent social. Destaquen les activitats relacionades amb xatejar i enviar missatges a contactes (65%). Veure vídeos i música (57%) es manté en segona posició i en tercer lloc ‘veure què fan els meus contactes’, (45%).

El mòbil és el primer dispositiu d’accés (95%) i manté el nivell d’anys anteriors. L’ordinador també s’utilitza de forma generalitzada (92%), mentre que la tauleta guanya pes i puja des del 48% al 54%.

Relació amb les marques

A la quarta part dels usuaris els ‘inspira confiança’ que les marques estiguin presents en xarxes socials i la principal motivació per a tenir una conversa privada amb una marca és l’atenció al client (68%), aspecte especialment esmentat per dones i menors de 45 anys.

eCommerce i influencers

Les xarxes socials són un canal d’influència i d’informació. El 47% dels enquestats considera que influeixen a l’hora de comprar un producte o servei i el 55% declara haver buscat informació sobre productes/serveis en xarxes socials abans de realitzar una compra, sobretot el target femení i menor de 45 anys. A més, el 41% participa activament opinant en xarxes sobre les compres realitzades en internet.

D’altra banda, el 68% dels usuaris declara seguir a influencers en xarxes socials, sent Facebook (45%) i Instagram (40%) les xarxes on se segueixen a més influencers, seguit de YouTube (33%) i Twitter (23%). El 37% considera creïbles als influencers i el mateix percentatge opina que els comentaris d’aquests són bastant o molt publicitaris.

FEFAC - Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank