Torna a la pàgina d'inici
 
 
 
  Notícies FEFAC
inici FEFAC - Notícies
     
  Recomanem llibre: ‘Del Marketing al Marc Que Tinc’’  
 
  • Empresarials: FEFAC | AFB | AFET | AFELL | AGFE
  • Categories: Llibres recomanats
  • Etiquetes: gestió | llibres | màrqueting
  • Data de publicació: 02/10/2014 13:59:46
 
 

L’assessor d’empreses i professor Joan Noguera i Ramon ha creat un nou concepte, basat en la definició general del Màrqueting, que ha anomenat ‘El Marc Que Tinc’. Aquest expert sosté que el Màrqueting “per si mateix no és res”, i entén aquesta activitat vinculada a una realitat empresarial, personal i de treball concreta que ve a ser una mena de terreny de joc.

En el seu llibre ‘Del Marketing al Marc Que Tinc’, relaciona aquest concepte amb “una forma de fer i actuar intrínseca a la cultura catalana que omple de valor i de sentit la relació empresa-consumidor”. A través de les seves pàgines, planteja un pla de MarcQueTing senzill i sintetitzat, pensat per a petites i mitjanes empreses, segons explica a FEFAC. “Per a mi, es tracta de tenir la informació suficient, conèixer el que fas i per què ho fas, amb el compromís que això comporta”, afirma. “Cada empresari ha d’interpretar molt bé el marc que té. Quan les coses funcionaven, copiàvem el que feia el veí, però està demostrat que les estratègies d’èxit no són repetitives i que el que li funciona a un, a l’altre pot no funcionar-li”, aclareix.

En el llibre, l’autor reflexiona sobre l’evolució del petit comerç a Catalunya: “Les botigues amb una curta visió de futur han perdut l’aposta. Allò de ’vindran temps millors’ no serveix”, assenyala. Opina que “si les crisis s’afronten amb visió de futur i mentalitat positiva, generes confiança i responsabilitat”.

Considera que, per petita que sigui l’empresa, necessita un pla de vendes i treballar les quatre clàssiques ‘p’ (producte, preu, promoció i punt de venda), que per a ell són: producte, preu, comunicació i distribució. Tal com subratlla, els quatre conceptes han d’anar en consonància: “Hem de lligar les variables del MarcQueTinc per a un bon resultat. Si treballo el producte i el preu però maltracto la comunicació, aquesta serà despesa en lloc d’inversió”.

Títol: ‘Del Marketing al Marc Que Tinc’
Autor: Joan Noguera i Ramon
Editorial: Editorial La Plana

Si estàs interessat en adquirir el llibre i vols que et gestionem la compra des de FEFAC, de manera que el rebis a la teva farmàcia, comunica’ns-ho per email (fefac@fefac.cat) o bé a través del telèfon 93 323 24 22.

Vols recomanar algun llibre als teus companys titulars de farmàcia? Fes-ho a través d’aquest enllaç

 
 
   
   
     
     
 
Web patrocinada per:
Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya - C/ Casanova, 84-86, Entr. 1ªC - 08011 Barcelona - Tel. 93 323 24 22 - Fax 93 454 61 77 | fefac@fefac.cat