Inici 9 Actualitat 9 Mónica García reclama un indicador de benestar per a avaluar l’impacte de les polítiques públiques

Mónica García reclama un indicador de benestar per a avaluar l’impacte de les polítiques públiques

12 abr., 2024 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Política sanitària

La ministra de Sanitat ha participat en la reunió ministerial sobre “Reimaginar una economia per a societats resilients i més saludables”

La ministra de Sanitat, Mónica García, ha proposat a Venècia buscar un indicador de benestar que permeti avaluar l’impacte de les polítiques públiques més enllà del creixement econòmic. Així ho ha dit en la reunió “Reimaginar una economia per a societats resilients i més saludables que no deixin a ningú enrere”, en una trobada organitzada per l’OMS.

García proposa un nou indicador perquè “el PIB deixa fora aspectes fonamentals com el treball de cura, la protecció del medi ambient i altres activitats necessàries per al benestar de les persones”.

En aquest context, la ministra ha recordat que els països de la UE afronten múltiples crisis, que van des de l’envelliment de la població i la cronificació dels problemes de salut, fins a la crisi ecològica, passant per la crisi de salut mental i la crisi de cura, les creixents desigualtats que fracturen la nostra societat o l’augment de les tensions internacionals. 

Aquesta situació està afectant la salut global. Per això, Mónica García ha fet una crida a treballar conjuntament per a aconseguir un Tractat de Pandèmies ambiciós, just i generós amb els països del Sud Global, “que ens protegeixi a tots quan vinguin noves situacions pandèmiques”.

En aquesta línia, ha reiterat el compromís d’avaluar cada política pública en funció del seu impacte no sols en la salut de la població, sinó des del punt de vista del benestar integral de les persones i de la seva dependència mediambiental.

Podeu llegir el comunicat complet aquí.

Font: Ministerio de Sanidad / Foto: Freepik

0 Comments

Submit a Comment