La Organización de Consumidores y Usuarios (OCU) va donar a conèixer la setmana passada un estudi sobre protectors solars que ha provocat sorpresa en el sector, doncs posa en qüestió la qualitat de determinats protectors i recomana a la població que comprin aquests productes a hipermercats i perfumeries.
FEFAC s’ha posat en contacte amb aquesta entitat i li ha sol·licitat informació per tal de conèixer més en profunditat l’estudi elaborat, com és el laboratori que ha realitzat les anàlisis i la metodologia utilitzada.
De moment, l’OCU ha facilitat a l’empresarial l’article publicat a la seva revista, que adjuntem, amb dades més concretes sobre l’anàlisi que han realitzat. El resum de les avaluacions dels 15 protectors solars analitzats (quatre són de venda en farmàcies) el destaquem a la part inferior d’aquest text.
Després d’avaluar el preu, la protecció UVB i UVA, la resistència a l’aigua, la fotoestabilitat, les propietats cosmètiques i l’etiquetatge dels productes, en el seu ranking de qualitat, l’estudi situa a tres protectors de venda en farmàcies (Avene, Eucerin i Vichy) en la quarta, cinquena i sisena posició. En canvi, La Roche Posay es troba en penúltima posició. La raó que dóna l’estudi és que el seu producte té un factor de protecció real inferior al que consta a l’etiquetatge.
D’altra banda, els productes més recomanats per l’OCU són Babaria, Nivea Sun i Cien Sun, dels quals no n’hi ha cap de venda en farmàcies.
L’anàlisi del preu dels productes porten a l’OCU a aconsellar els usuaris que comprin productes més barats, als supermercats i perfumeries. Afirmen que les cremes de farmàcia doblen i tripliquen el preu, “sense que això impliqui una millor protecció solar”. Sobre les al·legacions que consten a l’etiquetatge la recomanació és clara: “No se’n cregui ni la meitat”.
L’organització de consumidors també posa en dubte el paper de l’Agència Espanyola del Medicament: “Sorprèn el fet que l’organisme públic encarregat de velar per la qualitat dels cosmètics no hagi estat capaç de detectar aquest problema”, afirmen.
D’altra banda, FEFAC està contactant amb laboratoris de dermocosmètica per tal de conèixer més de prop els seus protocols de fabricació.
FONT: OCU
Totalment d’acord amb la Marta. Es veu tant el llautó que no li dono cap credibilitat a l’estudi i en conseqüència, tampoc a l’OCU, ni en aquest informe ni en cap altre. Creia que complia una funció que no només no compleix, sinó que la malmet i la manipula. Per mi ja poden tancar avui mateix.
Curioso que no este ISDIN, o la mas reciente..Ladival…¿porque?