Inici 9 Empresarials 9 FEFAC 9 Les taxes de vacunació, millorables. La farmàcia, molt a aportar-hi

Les taxes de vacunació, millorables. La farmàcia, molt a aportar-hi

20 abr., 2015 | FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Sanitària

En anteriors ocasions, us hem informat sobre experiències en altres països de vacunació des de les oficines de farmàcia (mirar Notícies Relacionades), camí professional cap al que s’ha de dirigir Espanya, segons FEFAC, que treballa en aquesta direcció.

Un dels arguments a favor de la implantació del servei de vacunació a les farmàcies és la necessitat de millorar les taxes d’immunització de la població. En edat adulta, aquests són baixes, segons ha posat de manifest la Societat Espanyola de Metges d’Atenció Primària (Semergen), amb motiu de la setmana Europea i Mundial de la Vacunació, que es celebren del 20 al 25 i del 24 al 30 d’abril, respectivament.

Respecte la vacuna de la grip, només el 56% de la població de risc en la qual està recomanada la vacuna visita un centre de salut per tal que li administrin. La recomanació de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) és que almenys es vacuni al 75% d’aquests pacients.

El problema d’aquesta baixa vacunació es tradueix en una major incidència de complicacions i hospitalitzacions, el que implica també un problema de sostenibilitat.

Notícies relacionades:
0 Comments