L'Associació Gallega de Farmacèutics Adjunts (Asgafa) considera que el text de l'Ordre de la Xunta que regula l'assistència al farmacèutic en la dispensació de medicaments “incompleix de manera clara” la Llei de Garanties d'Ús Racional dels Medicaments i Productes Sanitaris, en permetre al col·lectiu d'auxiliars de farmàcia dispensar medicaments.
L'Associació afirma que aquesta Ordre es va redactar sense comptar amb l’opinió de la professió farmacèutica i que únicament es va redactar entre la Conselleria i el col·lectiu d'auxiliars, malgrat que afecta substancialment als procediments d'actuació en les oficines de farmàcia.
Amb aquesta Ordre, es regula la provisió de targetes per al personal auxiliar perquè puguin accedir al sistema de recepta electrònica i dispensar. L’Associació considera que la dispensació de medicaments porta implícites tasques de fàrmaco-vigilància i d'atenció sanitària, que només els farmacèutics titulats estan en condicions d'oferir adequadament.
Paral·lelament, Asgafa ha sol·licitat a la Xunta que intensifiqui les tasques de vigilància i d'inspecció a les farmàcies, per si detecten casos on els auxiliars actuen sense la presència del farmacèutic i fent servir la signatura digital dels seus caps.
A més, l'Associació assenyala a la sotsdirectora general de Farmàcia del Servei de Salut de Galícia, Carolina González-Criado com a responsable de l'incompliment de la Llei de Garanties d'Ús Racional dels Medicaments, en defensar una Ordre que va contra aquesta Llei, i demana la seva dimissió.
Font: El Farmacéutico
0 Comments