Un estudi sobre la presència digital de la farmàcia a Espanya, elaborat per Evolufarma, revela que 3.159 farmàcies es troben a internet. L’informe, patrocinat per Boiron i Pfizer, fet amb la col·laboració de Naturlíder, ha posat de manifest que les farmàcies amb web són 2.723, 52% més que fa dos anys, quan es va realitzar la primera edició de l’estudi.
Pel que fa a les xarxes socials, s’han detectat 766 farmàcies amb bloc, 894 amb presència a Twitter i 944 a Facebook. Cal destacar que n’hi ha 347 a aquesta xarxa social però de manera irregular, és a dir, amb perfil personal i no pas professional. Respecte les botigues online de medicaments, n’hi ha 217, tot i que 3 no estan acreditades per fer-ho.
Els autors de l’estudi consideren que hi ha barreres normatives al sector de la farmàcia que dificulten la seva expansió a internet, doncs tenen limitades per exemple les activitats de promoció. A més, aquestes traves es veuen agreujades per la variabilitat de la normativa en funció de la comunitat autònoma.
El següent quadre resumeix les principals dades de l’estudi:

0 Comments