Aquest divendres, 23 de novembre, se celebra el Black Friday, una jornada durant la qual els comerços ofereixen descomptes en establiments físics i online i centenars de persones tracten d’aconseguir les millors ofertes.

El Black Friday, originari d’Estats Units, va impulsar-se a Espanya l’any 2014, principalment en àmbits de compra online, i es considera que la seva implantació es va fer l’any 2015.

Tota mena de sectors i establiments, entre ells la farmàcia, aprofiten el Black Friday per atreure clients, tant al món físic com online. A la farmàcia, el Black Friday és una oportunitat per vendre productes de diferents categories, com la dermocosmètica i els packs de Nadal, tot i que algunes farmàcies ho amplien a altres productes.

Black Friday a la farmàcia online

Si tens una farmàcia online i vols fer un Black Friday recorda que cal indicar clarament que les ofertes del Black Friday exclouen els medicaments, ja que els descomptes no es poden fer servir com a reclam publicitari per a la venda de medicaments.

Així ho va explicar ahir Manel Rabanal, cap de la Secció de Vigilància i Publicitat dels Medicaments del Servei d’Ordenació i Qualitat Farmacèutiques del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que va participar ahir a la Jornada del Sector Farmàcies organitzada per Bufet Escura i FEFAC a Barcelona.

Fer servir descomptes com a reclam publicitari per a la venda de medicaments és una de les principals incidències relacionades amb la venda a distància de llocs web, segons va assegurar Rabanal. El cap de la Secció de Vigilància va dir que si es detecta aquesta incidència, s’envia una comunicació a la farmàcia perquè reguli la situació. Si no es fa, s’obre un expedient sancionador.