Inici 9 General 9 Consells perquè l’espai i la disposició dels productes motivin la compra

Consells perquè l’espai i la disposició dels productes motivin la compra

11 març, 2016 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Hector Arjona, expert en retail, i amb experiència en establiments com Sephora o Ikea, va participar a la taula rodona d’Infarma titulada “Enamora al cliente en 6 pasos”, patrocinada per Almirall, per oferir idees sobre com crear espais que atreguin al client i motivin la compra. Us en resumim algunes:

– El producte s’ha de poder provar, posant a disposició dels usuaris testers.

– Posar una font d’aigua.

– Treballar tots els sentits: que la farmàcia tingui una fragància pròpia, que soni una música que transmeti l’essència de la farmàcia.

– A la zona d’entrada l’usuari ha de trobar promocions.

– Fer servir la il·luminació per dirigir el tràfic.

– Els productes, ben distribuïts per categories.

– Posar diverses unitats del mateix producte (30 cm com a mínim ocupats pel mateix producte).

– Simplificar els expositors, que no hi hagi una saturació de productes de diferents marques.

– Tenir present el calendari i els esdeveniments socials de la ciutat.

– Tenir en compte l’alçada on es situen els productes (l’usuari mira sobretot el que té situat a l’alçada de les espatlles i els genolls).

– Canviar l’ordre els productes cada dues o tres setmanes, en funció de les vendes. Sobretot canviar els que no es venen.

– Confiar el professionals especialitzats que facin aquesta tasca o assignar-la a algú de l’equip que ho pugui fer correctament.

 

0 Comments