El consum de productes cosmètics i de perfumeria va augmentar durant el primer semestre de l’any un 2,8% respecte el mateix període de l’any anterior, segons dades de Stanpa, que integra les empreses que fabriquen i distribueixen aquests productes.
Però el principal augment, en el conjunt dels canals de venda, es va produir a les oficines de farmàcia. Així, tal com assenyalen des de la patronal, la facturació a les farmàcies per aquests productes, durant el primer semestre del 2016, va ser de 763,5 milions d’euros, el que representa el 26% de totes les vendes del sector (que facturà 2.922 milions durant el primer semestre). El creixement respecte al mateix període del 2015 d’aquests productes a les farmàcies va ser del 4,6% (front el 2,8% del conjunt del sector).
Per categories, els productes amb més facturació a farmàcies són els de dermocosmètica, amb 450 milions d’euros (un augment del 4%), i els de neteja personal, amb unes vendes de 210 milions d’euros (un 4,6% més).
0 Comments