Inici 9 General 9 El 42% de la població té una imatge positiva de la indústria farmacèutica

El 42% de la població té una imatge positiva de la indústria farmacèutica

22 juny, 2017 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Un informe elaborat per TEVA Foro Social i Institut DYM sobre la imatge de la indústria farmacèutica a Espanya revela que aquest sector és percebut com el segon més important a nivell mundial i el tercer dins Espanya.

La major part del miler de participants associa indústria farmacèutica a idees positives o neutres com ‘salut’, ‘curació’, ‘medicines’, ‘antibiòtics’, ‘investigació’, ‘ciència’, ‘qualitat de vida’ o ‘benestar, que són les primeres que esmenten el 67% dels enquestats.

El 42% dels participants van afirmar que aquestes empreses tenen una imatge bona o molt bona, el 33% opina que tenen una imatge neutra i el 23% de les percepcions són negatives. Aquestes últimes estan relacionades amb la imatge de la indústria farmacèutica com a negoci. A més, ha incrementat el nombre de persones que opinen que als laboratoris no els interessa la salut de la població i que el preu dels fàrmacs és elevat.

El 56% opina que el sector realitza fortes inversions en I+D i el 65% destaca la importància de la seva investigació continua. El 84% considera que la rendibilitat d’aquestes empreses és elevada i dos de cada tres creu que la crisi no els ha afectat.

L’enquesta també ha preguntat sobre els medicaments genèrics, que coneix el 87% de la població, tot i que només un 57% sap que tenen el mateix principi actiu però a menor cost. El 66% manifesta estar d’acord o molt d’acord en que són igual d’efectius que els medicaments de marca.

0 Comments