Inici 9 Gestió 9 El farmacèutic, com a professional sanitari, té molt bona imatge

El farmacèutic, com a professional sanitari, té molt bona imatge

19 març, 2018 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

El 86% dels compradors opina que el farmacèutic té molt bona imatge, segons l'estudi "La perspectiva del client de la farmàcia, el shopper", realitzat per Shoppertec a compradors de farmàcia a través d'enquestes online, amb un perfil amb tendència femenina, jove i digitalitzat. Aquests resultats es va presentar el passat 27 de març a Barcelona, en les II Jornades Conjuntes sobre Visió, Innovació i Estratègia de Mercat, organitzades conjuntament per IM Farmacias, Shoppertec i IQVIA. Actualment Shoppertec disposa d'informació de més de 50.000 enquestes realitzades a compradors de farmàcia i canals competidors.

Imatge de la farmàcia i el farmacèutic

La farmàcia és un canal que es posiciona per la confiança, l'atenció i la recomanació del personal farmacèutic. Així es desprèn de les enquestes realitzades per Shoppertec, que conclouen que la imatge de les farmàcies és la millor valorada pel comprador, amb un 8,84; seguida de El Corte Inglés (7,99); i les parafarmàcies a peu de carrer i les perfumeries, amb un 7,19 de puntuació cadascuna.

El farmacèutic o personal de la farmàcia juga un paper clau com a font d'informació que més influeix a l'hora de comprar, segons el 72% dels enquestats. El metge és la segona font d'influència, amb un 68%, i els especialistes la tercera, amb un 52%. Cal destacar que el 41% dels compradors menciona també a familiars i amics com a font d'influència a l'hora d'adquirir un producte.

Competència entre canals

El comprador de les categories de cosmètica i bellesa, per una part, i d'higiene, per una altra, compren productes en tres canals diferents, segons les enquestes realitzades per Shoppertec. Altres categories en les quals l'usuari també compra en diferents canals (dos canals diferents) són la de productes per al bebè i medicaments i productes per a animals.

La targeta client, una eina a potenciar

La targeta de fidelitat continua sent una eina a potenciar per part de la farmàcia, tenint en compte que el 67% dels compradors valora de forma molt positiva que la seva farmàcia ofereixi aquest servei. Segons Shoppertec, el 57% de les farmàcies l'ofereix, i a mesura que augmenta la mida de la farmàcia, major és la integració d'aquestes. Tot i que moltes farmàcies han integrat la targeta, només en el 18% d'aquestes, més del 50% dels clients la tenen (31% grans, 13% mitjanes i 12% petites).

Presencia online

La botiga física és el canal preferit de compra, encara que la compra online és cada vegada més comú. Estalvi de temps, millors preus i comoditat són els tres motius principals pels quals comprar online s'està popularitzant, també en el sector farmacèutic. Segons l'estudi de Shoppertec, els compradors són conscients de la importància digital, i al 55% els hi agradaria que la seva farmàcia estigues molt més present online. A més, al 54% dels compradors els hi agradaria trobar productes de farmàcia a altres establiments. De moment, Amazon és la web més coneguda i on més productes de farmàcia i parafarmàcia compren els usuaris, amb un 60%, seguida de la web de promofarma, amb un 17% i mifarma, amb un 15%.

El canal online és cada vegada més important, segons les conclusions de Shoppertect. Davant d'aquesta inevitable presència digital, l'atenció farmacèutica continua sent la clau per posicionar-se.

0 Comments