Inici 9 Gestió 9 El mercat farmacèutic mostra una tendència positiva

El mercat farmacèutic mostra una tendència positiva

13 des., 2018 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

El mercat farmacèutic (medicaments subjectes a prescripció i Consumer Health) mostra una tendència positiva, segons Miguel Martínez Jorge, director Offering and Supply Management d'IQVIA, que aquest matí ha participat en la presentació de l'estudi FarmaShopper 2018 a Barcelona, a la qual ha assistit la Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC).

El mercat farmacèutic presenta un creixement del +2,4% en valors i del +1,2% en unitats en l'acumulat dels últims 12 mesos. En aquest període, Consumer Health mostra tendències positives en volum (+0,7%) i, a més, ha accelerat el seu creixement en valors (+3%). Tot i que s'ha produït aquesta acceleració, el pes del mercat Consumer Health se situa entorn del 30%, similar al del últim període. El creixement del mercat de Consumer Health en els últims 12 mesos prové del segment d'OTC.

Quin tipus de productes el llancen?

Un nou producte, segons la seva naturalesa, pot incorporar-se a una categoria ja existent, incorporar una variant o generar una nova. Durant l'últim any s'han llançat aproximadament 5.000 referències.

  • Nous productes: freqüència alta. No generen nou mercat, perquè la població té cobertes les seves necessitats amb productes antics, substitueixen productes anteriors. La innovació radica en la millora de l'eficàcia, marques paraigües, diversificació de la cartera i extensions de línia. Acostumen a tenir suport científic.
  • Noves tipologies: freqüència mitjana. Generen mercat, perquè tot i que ja existeixen, són de tipologia diferent. La innovació radica en noves indicacions, segment Prèmium, nous productes/tipus.
  • Noves categories: freqüència baixa. Responen a necessitats no cobertes, generen mercat, es tracta de productes no existents en el canal farmàcia. La innovació radica en presentacions innovadores, desenvolupament, segmentació de categories, noves tecnologies i devices.

Els nous llançaments han d'anar acompanyats, segons Miguel Martínez Jorge, d'una identitat de marca forta que generi un alt record en el consumidor. Per aconseguir-ho es realitzen:

  • Campanyes emocionals per arribar al consumidor: imatge de marca global, focalitzades en la gamma, claims orientats al client, ús de canals d'interactuació amb el client.
  • Branding consistent: en cadascun dels elements, memorable, el més fàcil de recordar és el color, adaptable al marcat, simple, pràctic i únic.
  • Publicitat en el punt de venda: ha guanyat importància amb el creixement del Consumer Health, ajuda a millorar la taxa de conversió, fer servir els elements necessaris de l'aparador a l'interior.
  • Multicanalitat: nous canals, en funció dels compradors del producte, entendre el mix òptim en funció del públic objectiu.
  • Altres models: botigues insígnia, com a imatge de marca.

FONT d'informació: IQVIA

0 Comments