Inici 9 Empresarials 9 El sector farmacèutic tem mesures de l’Administració que afectin encara més la seva rendibilitat

El sector farmacèutic tem mesures de l’Administració que afectin encara més la seva rendibilitat

22 febr., 2010 | Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Sanitària

Davant la crisi econòmica, el Ministeri de Sanitat ha demanat a les comunitats autònomes que busquin solucions concretes per tal de fer sostenible el sistema sanitari, és a dir, per reduir la despesa.
 
Per debatre sobre les mesures proposades per cadascuna de les regions, el mes de març es reuniran tots els consellers de Sanitat autonòmics en l’anomenat Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.
 
La ministra de Sanitat, Trinidad Jiménez, ha demanat que les propostes plantejades descartin el copagament, tal com recull el setmanari CORREO FARMACÉUTICO. No obstant això, la fórmula de fer pagar pels medicaments més diners a determinada part de la població sí és defensada per la consellera de Salut de Catalunya, Marina Geli, i per altres autonomies.
 
Una de les mesures que s’estan estudiant i que el sector tem és la retallada dels marges de la indústria, la distribució i l’oficina de farmàcia, segons publica EL GLOBAL.
 
Aquest setmanari recull l’opinió al respecte del president de la FEFAC, Xavier Tarradas, que afirma que “des de fa anys, les farmàcies suporten mesures que tenen un fort impacte sobre la seva rendibilitat, i algunes estan arribant al límit”.
 
Tarradas assenyala que les oficines ja contribueixen de manera important a la sostenibilitat del sistema, a través de les contínues baixades del preu dels fàrmacs i de les seves aportacions amb els decrets de marges”.
 
El president de la FEFAC considera que “amb mesures d’aquest tipus, es pot comprometre la xarxa de farmàcies, que donen cobertura a pràcticament tot el territori i que suposen un dels actius més importants del sistema sanitari”.
0 Comments