Inici 9 Actualitat 9 El vicepresident de la FEFAC, Eduardo Cacho, convidat a Tarragona Ràdio per parlar sobre protecció solar

El vicepresident de la FEFAC, Eduardo Cacho, convidat a Tarragona Ràdio per parlar sobre protecció solar

24 juny, 2024 | Actualitat, Recull de premsa, Empresarials, FEFAC, AFET, Sanitària

El 95% dels càncers de pell estan associats a l’exposició solar prolongada i un 5% d’aquests desenvolupen melanomes

En el marc del Dia Europeu per a la Prevenció del Càncer de Pell, el passat 13 de juny, Tarragona Ràdio va comptar amb la participació de l’Edu Cacho, president de l’AFET i vicepresident de la FEFAC per parlar sobre la importància de la prevenció.

Actualment, els cànons de bellesa associen el bronzejat amb un aspecte saludable, la qual cosa representa un perill addicional en zones com el Mediterrani a causa de la incidència més gran de càncers de pell. A la província de Tarragona, s’han registrat 57 casos en homes i 57 en dones, destacant els melanomes com els més perillosos per la seva alta mortalitat, amb una incidència de 14 casos per cada 100.000 habitants.

Cacho va explicar que, encara que el 95% dels càncers de pell estan associats a l’exposició solar prolongada i només un 5% desenvolupen melanomes, aquests últims són especialment greus. Els melanomes tenen una taxa de mortalitat del 75-80%, a diferència d’altres tipus de càncer de pell que no són mortals i estan relacionats amb l’exposició prolongada al sol, especialment en persones amb pells clares o nens i adolescents. En aquest sentit, Cacho va subratllar la importància de parar esment a canvis en taques o pigues, ja que aquests poden ser signes de càncer de pell.

El 80% dels casos de càncer de pell es poden prevenir amb mesures higienicosanitàries adequades. Per això, es recomana evitar l’exposició al sol entre les 12 i les 16 de la tarda, fer servir roba protectora, barrets i filtres solars. Cacho va destacar la “regla de les nou culleretes” per a aplicar suficient protector solar: dos en cada cama, una en cada braç, una en el tors, una a l’esquena i una en la cara.

L’ús adequat de protectors solars

També va ressaltar els beneficis del sol per al sistema immune i els ossos, però és crucial usar sempre protectors solars amb un factor de protecció alt i aplicar-los correctament abans de sortir de casa per a protegir-se dels raigs ultraviolats A, B i els infrarojos.

Cacho va esmentar la importància d’utilitzar productes solars ecològics per a reduir la contaminació dels oceans. Cada any s’aboquen 25.000 tones de productes solars a la mar, afectant les barreres de coral. Per això, recomana preguntar al farmacèutic sobre el protector solar més adequat per a cada tipus de pell.

Podeu escoltar l’entrevista completa aquí (del minut 29 al 42:10).

0 Comments

Submit a Comment