Inici 9 General 9 Eleccions a la Cambra de Comerç de Barcelona

Eleccions a la Cambra de Comerç de Barcelona

26 febr., 2019 | General, Empresarials, FEFAC

Les eleccions a la Cambra de Comerç de Barcelona, que se celebraran del 2 al 8 de maig estaran molt disputades. Ahir va finalitzar el termini per a presentar candidatures i, previsiblement seran tres els aspirants a succeir a l’actual president Miquel Valls, president des de 2002: Carlos Tusquets, Enric Crous i Ramon Masià. La campanya electoral començarà dimarts de la setmana vinent.

Carlos Tusquets és fundador de Fibanc i actual president de la gestora Trea AM i de Banc Mediolanum a Espanya; Enric Crous (exCacacolat i exDamm); i Ramon Masià és advocat i economista.

Tusquets, abalat per grans empreses com Colonial, Planeta, Áreas o Seat, té com a consigna “Creem futur”. A més, integra Amat Hussain, propietari d’una trentena de supermercats Condis.

Enric Crous, unit amb José Maria Torres, president i fundador de Numitec, sumen el suport de FemCat i Pimec respectivament. Tenen com a eslògan “Si tu no votes, res canviarà”.

Masià és vocal de la Cambra des de l’any 2002. A la seva llista està l’escriptora Asha Miró o el president de Retailcat, Joan Carles Calbet, entre d’altres. El seu lema és “Anem per feina”

Fa nou anys dels últims comicis, mai abans s’havien presentat tantes llistes i per primera vegada es votarà de forma digital. En el ple de la Cambra de Barcelona hi ha 60 vocals: 40 són elegits per sufragi universal, 14 per grans empreses que fan aportacions per subhasta a partir de 75.000 euros i altres 6 places per les patronals, Foment i Pimec. Més de 425.000 empreses i autònoms estan cridats a votar en aquests comicis per a triar els 40 escons el vot directe.

Font d’informació: Expansión / El Periódico de Catalunya

0 Comments