Els catalans valoren amb un notable l’assistència sanitària, concretament amb una nota de 7,2 sobre 10. Aquesta valoració s’ha incrementat any rere any fins arribar a 0,4 punts respecte l’any 2014, en què es valorava amb un 6,8 sobre 10.

Pel que fa als serveis sanitaris, el més ben valorat és el de l’atenció hospitalària (amb un 7,4), seguit de l’atenció primària (amb un 7,36). Preguntades sobre l’organisme responsable de l’assistència sanitària pública a Catalunya, 4 de cada 10 persones reconeixen que és el CatSalut.

Model de gestió del sistema sanitari

Un 54% dels enquestats considera que el model de gestió del sistema sanitari públic és millor si està en mans de l’Administració Pública. Un 48% considera que s’han de mantenir els impostos actuals per mantenir els mateixos serveis i un 35% estaria disposat a pagar-ne més a canvi de millorar la prestació dels serveis públics.

Aquests són alguns dels resultats del darrer Baròmetre Sanitari de Catalunya del CatSalut, que recull anualment la valoració de la població sobre l’assistència sanitària pública de Catalunya i d’alguns dels seus serveis. L’enquesta està realitzada pel CatSalut, amb la col·laboració del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) entre el 9 i el 31 d’octubre del 2017.

Notable també pels usuaris del sistema sanitari

També s’han fet públics els resultats de les enquestes PLAENSA, que recullen l’opinió dels ciutadans que han utilitzat els serveis sanitaris. Aquestes indiquen que els usuaris que han utilitzat els serveis d’atenció especialitzada ambulatòria fan una valoració d’un 7,9. Els aspectes millor valorats són el tracte del personal d’infermeria i el respecte cap a la seva intimitat. D’altra banda, l’aspecte amb pitjor valoració és la quantitat de persones que es troben a la sala d’espera i el temps d’espera entre sol·licitud i dia de visita.

També s’ha valorat l’opinió dels ciutadans que han passat pels serveis de cirurgia major ambulatòria. El grau de satisfacció d’aquests pacients és de 8,6 i un 92% tornarien a triar el mateix hospital. L’aspecte més ben valorat és l’atenció rebuda per part del personal d’infermeria i l’atenció rebuda durant les proves preoperatòries, i el pitjor valorat és el temps d’espera fins la intervenció.

També s’ha dut a terme un estudi de satisfacció sobre l’assistència sanitària telefònica 061 CatSalut Respon. Els usuaris del servei han valorat amb un 8,4 l’atenció rebuda i un 93% dels enquestats tornarien a utilitzar-lo.

Pel que fa al transport sanitari no urgent els usuaris valoren el servei amb un 8,6. L’aspecte més ben valorat és l’amabilitat i professionalitat del personal de l’ambulància, tant de l’acompanyant com del conductor. Es destaca positivament que el transport sigui de porta a porta.

Els usuaris preguntats per la recepta electrònica valoren amb un 8,8 la utilització del servei. La gran majoria no ha tingut problemes a l’hora de disposar dels medicaments i no se’ls ha donat més quantitat de la que necessitaven.

Altres serveis que s’han valorat aquest any són els serveis d’oxigenoteràpia a domicili i les teràpies de pressió positiva contínua a les vies respiratòries (CPAP). Pel que fa al servei  d’oxigenoteràpia a domicili els usuaris valoren el servei amb un 9,1 i asseguren sentir-se en bones mans. Pel que fa a les teràpies de pressió positiva contínua a les vies respiratòries el grau de satisfacció dels usuaris és de 8,7.

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Col·laborem amb
Frena el sol, frena el lupus
La farmàcia, el cor del barri
Amb la col·laboració de
CaixaBank