Inici 9 Gestió 9 La indústria cosmètica valora positivament el Reial Decret de Cosmètics

La indústria cosmètica valora positivament el Reial Decret de Cosmètics

1 març, 2018 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Stanpa afirma que la nova normativa no implica canvis substancials respecte a les obligacions actuals de les empreses ubicades a Espanya, ja que aquest Reial Decret complementa el que estableix el Reglament Europeu de Cosmètics CE 1223/2009, de directa aplicació en tota la Unió Europea, i les companyies cosmètiques ja venien complint des de fa més de cinc anys.

Stanpa destaca entre les novetats l’establiment dels requisits per a la Declaració Responsable d'activitat de fabricació i importació de cosmètics, les normes de correcta fabricació i les responsabilitats de control de mercat que corresponen a les autoritats nacionals.

També regula la implicació de totes les administracions (la Agència Espanyola de Medicaments, comunitats autònomes i administració local) en el control del mercat, el que s’hauria de traduir en una lluita més eficaç contra els productes il·legals i les falsificacions. La patronal dels cosmètics també ressalta el fet que es garanteixi la informació als consumidors a través de l'etiquetatge complet, tant en els productes que tenen envàs com en aquells que no en tenen.

També emfatitza el sistema de notificació europeu de possibles efectes adversos greus dels productes cosmètics, que implica una xarxa d'informació entre autoritats sanitàries, professionals sanitaris i empreses per garantir la detecció ràpida i efectiva dels mateixos.

 

0 Comments