Inici 9 General 9 L’autocura és el mercat que permetrà créixer a la farmàcia, però cal treballar-lo

L’autocura és el mercat que permetrà créixer a la farmàcia, però cal treballar-lo

14 març, 2016 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

L’oficina de farmàcia ha de treballar els productes d’autocura perquè és en aquest mercat on té possibilitats de créixer, segons es va posar de manifest a la taula rodona sobre aquests productes celebrada a Infarma. “És a l’autocura on tenim possibilitats de créixer, perquè en prescripció no ho farem”, va assenyalar Josep Ibañez, titular de farmàcia a Gavà.

Aquest farmacèutic considera que aquest mercat “és un dels majors generadors de prestigi”, motiu pel qual és necessari donar-li valor professional. Jaume Pey, director general de la Asociación para el Autocuidado de la Salud, Anefp, també va destacar la importància d’aquest segment, que veu imprescindible en un sistema sanitari fort.

Forta competència d’altres canals

Els participants al debat van exposar els reptes de l’oficina de farmàcia davant l’autocura, entre ells, l’haver de fer front a la competència que suposen altres canals de venda. Segons la directora general d’IMS Health a Espanya, Concha Almarza, l’oficina de farmàcia ha de saber trobar l’element diferencial, a través de la recomanació i l’assessorament, però també mitjançant la millora de la gestió.

Amb aquesta opinió coincidí l’expert en Shopper Marketing i retail, José Antonio Andreu, que afirmà que el principal repte pel que fa als productes d’autocura és haver de fer front a l’interès per aquest mercat de la gran distribució. Va posar com a exemple d’amenaça els espais de parafarmàcia de la cadena de perfumeries Sephora o els punts de venda Clarel. La diferenciació i l’orientació de la gestió cap al client són les claus per competir-hi. La formació del personal i ser més proactius a l’hora de recomanar els productes són altres de les estratègies per diferenciar-se, segons Ibañez.

Els hàbits dels consumidors també determinen la forma de treballar aquest mercat. Més exigents, informats i preocupats per mantenir-se sans, els usuaris demanden cada cop més un consell de qualitat. A més, estan cada vegada més connectats amb la farmàcia a través de dispositius mòbils i wearables, la qual cosa permetrà al farmacèutic oferir serveis i productes totalment personalitzats. 

0 Comments