Inici 9 Actualitat 9 Notes de premsa 9 L’empresarial de farmàcies de Catalunya es planteja un possible tancament patronal

L’empresarial de farmàcies de Catalunya es planteja un possible tancament patronal

11 oct., 2012 | Notes de premsa, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Exigeix una data fixa del pagament de les factures de medicaments dispensats el mes de juliol

 La viabilitat de moltes farmàcies depèn de que el CatSalut ingressi els 99 milions d’euros que els hi deu

 

Barcelona, 11 d’octubre de 2012. Les farmàcies catalanes a hores d’ara no han cobrat les factures corresponents al mes de juliol amb càrrec al Servei Català de la Salut ni tenen coneixement de la data en la qual es farà efectiu el pagament. Aquest queda condicionat a que la Generalitat rebi els diners del Fondo de Liquidez Autonómico (FLA), previst per al 31 d’octubre, segons informacions col·legials, que han assenyalat també que l’Administració està buscant una solució pont immediata.

 

Aquest nou retard en el pagament faria que el temps des que dispensen el medicament al pacients fins que reben l’abonament s’acostés als quatre mesos.

 

La complicada situació en la qual el nou endarreriment deixa al sector ha portat a les quatre empresarials de farmàcies provincials que conformem FEFAC a decidir que, si la Generalitat no fa efectiu el pagament en els propers dies i si no fixa un calendari d’abonament de les factures per als propers mesos, estudiarà un tancament patronal parcial com a mesura de protesta.

 

Amb aquesta decisió, l’empresarial de les farmàcies catalanes recull el sentir i la voluntat de la major part dels seus associats, que se senten desprotegits davant l’incompliment de pagament per part de l’Administració.

 

FEFAC s’ha vist obligada a plantejar-se aquesta acció reivindicativa per poder continuar garantint a la població el subministrament de medicaments i pel desànim i les serioses dificultats financeres que comprometen la viabilitat de centenars de farmàcies, moltes de les quals no disposen en aquests moments de liquiditat per adquirir els fàrmacs que necessita la població. Aquests problemes de tresoreria també dificulten molt l’assumpció de la inversió que suposa un sistema tan costós com el de la recepta electrònica, per al funcionament del qual les farmàcies han de desemborsar 4 milions d’euros anuals.

 

L’empresarial lamenta les conseqüències que aquesta acció pugui tenir sobre els usuaris. Malgrat això, assegura que en cas d’optar per un tancament patronal, es garantiran els serveis mínims i les condicions establertes per la normativa.

 

Reclamar interessos a l’Administració

 

Les actuals dificultats financeres del col·lectiu han fet augmentar el nombre de farmàcies que es plantegen la possibilitat de reclamar judicialment a l’Administració els interessos derivats del retard en el pagament de les factures. Recordem que les farmàcies estan assumint els interessos corresponents als 30 dies de retard que es va començar a produir el mes d’octubre del 2011, que suposen uns 9 milions d'euros anuals (750.000 euros mensuals), que estan absorbint totes les farmàcies de Catalunya.

 

L’incompliment per part del CatSalut del termini de pagament pactat al Concert d’Atenció Farmacèutica atorga a les farmàcies el dret a reclamar aquests interessos. La reclamació s’ha de fer de manera individual, és a dir, que no es pot iniciar un procés judicial col·lectiu sinó que cada farmàcia ha d’iniciar el seu. FEFAC estudia en aquests moments les vies legals per procedir a aquesta reclamació i analitza la possibilitat de facilitar als titulars de farmàcia la seva tramitació.

0 Comments