× FEFAC aposta per negociar amb les entitats bancàries una fórmula per finançar un col·lectiu amb el qual es manté un compromís històric, així com acordar amb tota la cadena del medicament (indústria farmacèutica, distribució i farmàcies) una proposta de viabilitat conjunta.
× Es planteja la via de reclamar judicialment el deute a l’Administració.
× La Federació Empresarial prepara accions dirigides a l’opinió pública.
Barcelona, 28 de febrer de 2013. La Junta Directiva de la Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya, FEFAC, reunida arran del nou retard en el pagament de la factura a les farmàcies per part del Servei Català de la Salut (CatSalut), ha analitzat les possibles alternatives per donar una solució a l’impagament.
Al marge de continuar reivindicant a l’Administració un calendari de pagaments amb garanties, la Federació Empresarial considera que la via sobre la qual s’ha d’insistir és la renegociació de les condicions de finançament a les farmàcies amb les entitats bancàries que gestionen el cobrament de la factura farmacèutica amb el CatSalut (en la seva majoria el BBVA, que realitza aquesta tasca des de fa 30 anys).
La segona via és que tots els agents que componen la cadena del medicament (farmàcies, distribució i laboratoris) s’impliquin en la problemàtica, doncs un col·lectiu de petites empreses com són les farmàcies està assumint el cent per cent del cost que suposa l’impagament.
Si no és possible trobar una sortida amb aquestes dues mesures (entitats bancàries i implicació de tota la cadena del medicament), caldrà actuar judicialment contra la Generalitat per tal que respongui davant el deute amb les farmàcies. Entre les accions plantejades es troba la reclamació al CatSalut dels interessos derivats de la demora en el pagament dels medicaments.
FEFAC entén que la impossibilitat de l’Administració de complir amb el compromís de pagament a les farmàcies no hauria de perjudicar la població ni dificultar l’accés al seu tractament. Per aquest motiu, es planteja com a última mesura que els pacients hagin de pagar el 100% de la seva medicació. No obstant això, el fet que les farmàcies no puguin continuar finançant els fàrmacs comporta que aquesta sigui una de les possibilitats estudiades per la Federació Empresarial, i donaria resposta a la petició realitzada per nombroses de les seves farmàcies associades, que ho veuen com a l&rsrsquo;única sortida abans d’arribar a la fallida empresarial.
FEFAC també té previst el desenvolupament d’accions reivindicatives i de protesta, així com de comunicació a l’usuari, per tal d’informar-lo de la situació que travessa el sector i de les seves conseqüències, econòmiques però sobretot de salut.
FEFAC
La Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC), amb 1.600 farmàcies associades, aglutina les quatre associacions empresarials catalanes de titulars d’oficina de farmàcia:
Associació de Farmàcies de Barcelona (AFB)
Associació Gironina Farmacèutica Empresarial (AGFE)
Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida (AFELL)
Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia de Tarragona (AFET)
Així mateix, la FEFAC està integrada dins la Federación Nacional de Oficinas de Farmacia (FENOFAR).
0 Comments