Inici 9 General 9 L’OCU torna a qüestionar l’eficàcia dels productes de farmàcia en comparació amb el gran consum

L’OCU torna a qüestionar l’eficàcia dels productes de farmàcia en comparació amb el gran consum

10 juny, 2016 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) que compara 14 protectors solars infantils que es poden trobar a qualsevol canal conclou que el preu no és sempre un factor que garanteixi la seva qualitat.

Segons s’afirma en un comunicat, l’anàlisi, “realitzada en laboratoris independents seguint els mètodes més reconeguts per valorar l'eficàcia de la protecció enfront dels raigs UVB i UVA, a part de realitzar una prova d'usuaris per valorar la textura, facilitat d'ús, rapidesa d'absorció i perfum, revela que, entre els 14 protectors solars en esprai amb SPF 50+, hi ha diferències notables”.

Des de l’OCU, ofereixen un ‘comparador de protectors solars’ perquè l’usuari pugui comprovar les diferències entre els 14 productes valorats pel que fa a la qualitat que des de l’Organització els atribueixen i el seu preu.

Quins criteris fa servir per puntuar els productes, en una escala de l’1 al 100? Ho expliquen a través del següent enllaç: Valoració OCU protectors solars infantils

La variació entre productes és escassa, doncs, dels 14 puntuats, 13 han obtingut una valoració entre 61 i 69 punts i només un es distancia, amb només 33 punts atorgats.

L’OCU conclou que “els productes de venda en supermercats són en general més barats que els que es venen en farmàcia o parafarmàcia, però no hi ha diferència quant a eficàcia”, segons s’assenyala al comunicat. De fet, afegeix que “alguns dels productes més assequibles estan entre els més ben valorats en tots els aspectes”.

És habitual que aquesta Organització publiqui informes crítics amb el sector de la farmàcia i del medicament, com podeu comprovar a l’apartat de ‘Notícies relacionades’.

Notícies relacionades:

 

1 Comment
  1. Queda clar qui "esponsoritza" aquestes anàlisis "independents": DELIAL, i NIVEA.