Inici 9 Gestió 9 Possible retard en la pròxima Ordre de Preus de Referència

Possible retard en la pròxima Ordre de Preus de Referència

27 jul., 2017 | Gestió, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Política sanitària

Diverses sentències del Tribunal Suprem anul·len parcialment les ordres de preus de referència dels anys 201 i 2015. Aquestes resolucions judicials es produeixen arran dels recursos presentats per diversos laboratoris com Zambon, Baxter, Bayer o Novartis.

Segons conclou l’Alt Tribunal, no és possible agrupar medicaments en conjunts que, malgrat comparteixin la mateixa classificació Anatòmica Terapèutica i Química (ATC), no tinguin el mateix principi actiu i, per tant, presentin diferències d’eficàcia i seguretat.

Com a exemple d’aquest fet, El Global ofereix l’anul·lació per part del Tribunal Suprem del conjunt C74 de l’OPR de l’any 2015, donat que el Ministeri de Sanitat va incloure diverses presentacions d’Espidifen (amb principi actiu ibuprofèn arginina) en aquest conjunt que agrupava medicaments amb el principi actiu ibuprofèn oral.

Donada aquesta situació, Héctor Jausàs, soci del Departament Life Sciences de Jausas i assessor de Zambon, opina que “l’Administració està obligada a extremar la cautela en la configuració de conjunts, examinant de forma detallada la situació”.

Segons aquest expert, per evitar un allau de reclamacions, el Ministeri hauria de posposar la publicació de la imminent ordre de preus de referència i revisar-la, tenint en compte aquestes sentències.

Font: El Global

0 Comments