Inici 9 Accions legals 9 Preocupació per l’enviament de medicaments a domicili

Preocupació per l’enviament de medicaments a domicili

30 maig, 2016 | Accions legals, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

Arran de la publicació publicada sobre la denúncia presentada per FEFAC davant el Departament de Salut, sobre l’assegurança de Sanitas, Blua, que promociona medicaments de prescripció amb un 50% de descompte i entrega a domicili, la premsa s’ha fet ressò del tema.

El Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos també ha estudiat aquesta qüestió, i ha sol·licitat a Sanitas que modifiqui la publicitat que realitza d’aquesta nova assegurança, segons recull Diariofarma. No obstant això, una carta remesa pel director general de l’asseguradora a l’entitat col·legial afirma que no s’aprecia que l’anunci plantegi risc de confusió o distorsioni la imatge o el servei professional de les oficines de farmàcia. Malgrat això, indica que tindran presents les observacions respecte accions de comunicació futures.

Tal com s’afirma a Correo Farmacéutico, creix la preocupació entre col·legis de farmacèutics, que també estudien aquest tipus de pràctiques, i consideren que  “allunyen la intervenció dels farmacèutic de la dispensació al pacient” i banalitzen la seva funció.

Des de Sanitas, expliquen que el descompte del 50% és un reemborsament que es fa als que contractin el servei, tal com publica Correo Farmacéutico. En el cas de l’enviament de fàrmacs a domicili, es tracta d’un complement que es presenta per donar solucions “davant situacions complicades, en les quals, degut un problema de mobilitat o malaltia, no és possible el desplaçament de l’assegurat a la farmàcia”, i inclou la recollida de les receptes en el domicili del pacient, la recollida a l’oficina de farmàcia i entrega a la casa del pacient.

Segons aquest setmanari, Mapfre també ofereix el servei d’enviament a domicili, amb Telefarmacia 24 horas, que porta quatre anys de funcionament. En aquest cas, es comprometen a fer entrega del medicament en un termini de tres hores. Altra experiència és la de l’empresa de missatgeria Entrega en Punto, des d’on expliquen que ells fan d’intermediaris: “Anem a una farmàcia per encàrrec del client a comprar el que sol·liciti i ho portem a casa seva i després cobrem l’import del producte i el nostre servei”.

Notícies relacionades: Denúncia a SANITAS per promocionar descomptes en els medicaments i enviament a domicili

0 Comments