Inici 9 General 9 Presenten Luda com la solució perquè les farmàcies acaparin la venda online

Presenten Luda com la solució perquè les farmàcies acaparin la venda online

5 nov., 2018 | General, Eines digitals per a la farmàcia, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

El passat 29 d’octubre va tenir lloc a Madrid la presentació de Luda Farmacia, un servei que vol connectar les farmàcies de tot l’Estat per fer front a plataformes de venda com Amazon i als establiments de gran consum. FEFAC va assistir a l’acte, que va reunir uns 200 farmacèutics.

Aquesta iniciativa va sorgir de la preocupació de l’associació empresarial de farmàcies madrilenyes, Adefarma, davant el desabastiment de medicaments, tot i que el projecte va més enllà, doncs es basa en la idea que el fet de disposar d’una xarxa de farmàcies connectades a través d’un sistema com Luda dona al sector la força suficient per fer front als competidors aliens al sector farmacèutic.

Segons el fundador de Luda Farma, Luis Martín, aquest sistema farà que l’oficina de farmàcia com a col·lectiu “bloquegi el comerç online”, doncs tindrà capacitat per oferir un servei immediat, segur i professional.

Com funciona?

Ara, davant la manca de subministrament d’un medicament, en moltes ocasions la farmàcia consulta amb farmàcies properes o conegudes la disponibilitat del producte. Amb Luda Farmacia, es busca compartir aquesta informació a gran escala.

Funciona a partir de la instal·lació d’un programa informàtic compatible amb qualsevol programa de gestió d’oficina de farmàcia, que connecta les farmàcies entre elles. Quan el pacient demana un producte del que la farmàcia no disposa, aquesta el busca al cercador a temps real i li apareix el llistat de farmàcies que formen part de Luda que sí el tenen, ordenades per proximitat. Una de les característiques de la iniciativa és que no s’entra en competència de preus, per tant, aquests no es visualitzen.

A continuació, s’envia un avís a la farmàcia que es seleccioni i, si aquesta accepta, el pacient pot escollir entre dues opcions: o bé acudir a la farmàcia per tal que li sigui dispensat el producte o, si el pacient no es vol desplaçar, pot sol·licitar un servei de missatgeria instantani que recull el seu producte a la farmàcia i li entrega al seu domicili. La farmàcia que accepta la comanda realitza la venda i la primera farmàcia rep el 7% de la mateixa.

Una altra possibilitat és que el propi pacient decideixi comprar un producte a través de la web d’una farmàcia (que es pot trobar en una altra ciutat). Aquesta pot reservar el producte en una farmàcia física pròxima al pacient i aquest decideix si anar a recollir-ho o bé optar per la missatgeria.  

Luda també té una app on el propi pacient pot consultar la disponibilitat del producte que desitja (li apareixerà la farmàcia més pròxima), gestionar la reserva i optar pel servei de missatgeria.

Condicionants legals

Un dels grans valors de Luda Farma és que respecta el model de farmàcia actual, segons es va afirmar durant la presentació de la plataforma. Els preus no es negocien, i la proximitat és el que marca que aparegui una farmàcia en primera posició del llistat. No obstant això, una de les barreres per al desenvolupament d’aquest servei pot ser la normativa de cada comunitat autònoma sobre l’entrega a domicili de medicaments. D’altra banda, tal com estableix la regulació de la venda a distància de medicaments (Reial Decret 870/2013), hi ha d’haver un contracte entre la farmàcia i l’empresa de transport amb les condicions de seguretat dels medicaments, i la farmàcia és qui té la responsabilitat legal.

0 Comments