Inici 9 General 9 Què cal fer i què cal evitar en una negociació amb treballadors i proveïdors?

Què cal fer i què cal evitar en una negociació amb treballadors i proveïdors?

1 oct., 2014 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Sanitària

Saber gestionar els conflictes que es produeixen en l'equip humà i aprendre a negociar amb el personal, proveïdors o altres col·laboradors són aspectes fonamentals per al funcionament eficient de l'oficina de farmàcia. Per aquest motiu, el cicle de Jornades de Gestió Empresarial de l'Oficina de Farmàcia, organitzades per AFB i l'escola de negocis Esade, amb la col·laboració de Ferrer, dedicarà a aquesta qüestió les dues properes sessions, les dels propers dies 17 i 18 d'octubre.

Per a qualsevol negociació, “el titular d'oficina de farmàcia necessita disposar d'eines i recursos per influir sobre l'altra part èticament, és a dir, evitant trampes o manipulacions, amb l'objectiu de canviar la resposta de l'altre, influint sense influir”, explica el professor que impartirà les sessions, el psicòleg Joan Plans, especialista en negociació i direcció de persones.

Entre les claus per aconseguir un resultat satisfactori de la negociació, es troben aconseguir que l'altra part tingui en compte els teus interessos, "educar" l'altre en els principis d'una bona negociació i aprendre a evitar el 'autoregateig’, és a dir, no rebaixar massa les pròpies expectatives, perquè un pot quedar-se sense marge per negociar. Més factors a tenir en compte són “les coses que cal evitar davant d'un oponent irracional, les paraules que no cal pronunciar en una negociació o com tancar un acord”, segons explica Plans.

Els alumnes també coneixeran el seu propi estil de resposta davant situacions de conflicte i negociació, així com les seves conseqüències. "La idea de la jornada és projectar els aprenentatges sobre l'entorn concret de treball dels alumnes, per tal de poder-los aplicar en la seva activitat professional", subratlla aquest expert.

La sessió del divendres comptarà com a professor convidat amb Manel Vera, director de Ferrer HealthCare, que oferirà una xerrada sobre aportacions en recursos humans.

Aquestes sessions seran complementades amb les següents, dels dies 14 i 15 de novembre, que estaran centrades en l'organització d'equips i lideratge. Aquest cicle formatiu consta de vuit jornades que van començar el passat mes d'abril i es desenvoluparan fins al pròxim mes de desembre, divendres a la tarda i dissabtes al matí, amb una periodicitat mensual.

Per mantenir informats els titulars i farmacèutics interessats en les Jornades, s'ha creat un compte de Twitter GestFarma_AFB_ESADE i una pàgina web (http://www.gestion-farmàcies-esade.afb.cat/), amb informació sobre cadascuna de les jornades i articles sobre la gestió d'oficina de farmàcia. Les inscripcions poden realitzar-se a través d'aquesta web.

0 Comments