El passat 21 de setembre, FEFAC va publicar un comunicat en obert (accessible a socis i no socis) amb el seu posicionament sobre la situació actual a Catalunya. Arran dels comentaris rebuts per part dels socis, el 25 de setembre vàrem publicar, també en obert, la nota que a continuació reproduïm amb la fi de donar als dos comunicats la mateixa difusió:

Benvolguts/des companys/es,

Davant la preocupació general per la intervenció de les institucions i comptes de la Generalitat, que constitueixen una limitació sense precedents a l’autogovern de Catalunya, i tots els fets que estem vivint, la voluntat de FEFAC amb aquest comunicat ha estat la mateixa que hem mostrat en altres situacions ja viscudes (certament menys greus i no tan excepcionals com l’actual): aportar, sumar i ajudar a resoldre els problemes, sense defugir de participar refugiant-nos en el silenci i manifestant que seguim col·laborant i treballant perquè el present i futur del servei a les oficines de farmàcia es presti dins de la normalitat.

Podíem escollir entre un plantejament global de la situació o bé de centrar-nos exclusivament en l’àmbit de la farmàcia, i fer-ho prenent cura de complir amb el que indiquen els nostres Estatuts, i vàrem escollir el segon. Ara bé, en un moment tan excepcional com l’actual, en què cal reclamar el màxim respecte tant per al poble de Catalunya com per a les seves institucions i cultura, així com que sigui preservada la seva dignitat, i en què la part política, la del respecte als drets i l’emocional superen àmpliament la vessant professional, ens pot haver mostrat com aliens a la realitat i el nostre missatge s’ha pogut interpretar com a parcial i, per tant, ferir sentiments i conviccions personals absolutament legítimes i compartides per molts.

Vist el contingut i especialment el fons de la majoria dels vostres comentaris, és evident que no vàrem encertar amb el plantejament inicial del comunicat ni amb l’explicació del mateix sobre els Estatuts. Tot i ser real, el cert és que la majoria estem molt saturats de sentir arguments paral·lels. Us garanteixo que en prenem nota i us agraeixo que ens hagueu fet ser conscients de les seves mancances.

Vull traslladar a tots tant la preocupació i el rebuig per tots els fets que estem vivint com el desig de la més ràpida recuperació de les institucions ara intervingudes, i als que s’han sentit dolguts o han trobat inadequat el comunicat, que ho lamento, res més lluny de les nostres intencions.

Antoni Torres, president de FEFAC

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC

Telèfon