Inici 9 General 9 Un 43% de les dones que han consumit la píndola de l’endemà repeteixen

Un 43% de les dones que han consumit la píndola de l’endemà repeteixen

25 nov., 2010 | General, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

st1:*{behavior:url(#ieooui) }

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Tabla normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:”Times New Roman”; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Segons un estudi realitzat a Tarragona

Un 43% de les dones catalanes que han consumit la píndola de l’endemà repeteixen, segons un estudi de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària, que analitza l’aplicació del protocol de contracepció d’emergència en una àrea bàsica de salut rural de Tarragona d’aproximadament 10.000 habitants.

La mitjana d’edat de les usuàries és de 21 anys i el motiu principal de consulta (el 65,1% dels casos) és per trencament del preservatiu, mentre que en un 20% és per no haver utilitzat cap anticonceptiu.

En un 9,3% de les vegades el preservatiu va quedar-se a dins, i en un 4,8% es va fer una anticoncepció incorrecta. En total, han estat ateses 215 dones, el 53% de les quals per un metge, el 39,5% per infermeres i el 7% restant per llevadores.

L’estudi subratlla que “la demanda postcoital s’ha mantingut estable en els últims quatre anys” i també assenyala que amb la implantació de la nova llei de dispensació a les farmàcies, del maig del 2009, no s’ha observat cap diferència respecte a la demanda.

FONT: EUROPA PRESS

0 Comments