Inici 9 Empresarials 9 FEFAC 9 Youtube, una oportunitat per a la farmàcia

Youtube, una oportunitat per a la farmàcia

11 nov., 2016 | FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE

El fet que Youtube.es sigui el portal amb més visitants a Espanya fa recomanable que les oficines de farmàcia es plantegin fer-lo servi per comunicar-se amb el seu públic. Un dels principals usos d’aquest canal en l’àmbit de la farmàcia és oferir consell. Segons explica l’experta en xarxes socials Inma Riu, “respecte el contingut, el que interessa és que, com a farmacèutics, expliquem com aplicar un producte, com fer-lo servir i quines són les seves característiques tècniques”.

També obtenen bons resultats els vídeos infogràfics, que no haurien d’excedir del minut, així com els que expliquen com es realitza una fórmula magistral, que sí han de tenir més durada, segons afirma l’expert Iván Comas, videoperiodista de lavanguardia.com i col·laborador de Riu. Pel que fa a la durada dels vídeos amb consells, no haurien de ser de més de tres minuts.

Es recomana que el llenguatge emprat s’adapti al públic al que es dirigeix (població general o professionals). Pel que fa a la filmació, tot i que es pot buscar el suport d’un professional, existeixen eines gratuïtes per fer-ho amb un telèfon mòbil. Entre els consells per fer-ho, Comas destaca que cal fer servir trípode, i situar el mòbil a l’alçada dels ulls, utilitzar micròfon de corbata i fins i tot es pot fer servir una aplicació que simula un teleprompter (teleapuntador). També existeixen aplicacions gratuïtes i senzilles per a l’edició del vídeo, com Premiere Clip.

El posicionament (SEO) del vídeo a Youtube és una altra de les coses que cal treballar. En aquest punt, cal tenir en compte els títols que es fan servir, que han de ser el més descriptius possible. Un cop publicat el vídeo, Facebook o Twitter poden contribuir a una major difusió del contingut audiovisual.

Font: Diariofarma

 

 

0 Comments