Inici 9 Actualitat 9 Antoni Torres a TV3 sobre la proposta de les farmàcies per sumar-se a la lluita contra la violència masclista

Antoni Torres a TV3 sobre la proposta de les farmàcies per sumar-se a la lluita contra la violència masclista

18 abr., 2024 | Actualitat, Recull de premsa, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Política sanitària, Professió, Sanitària

Entrevista al president de la FEFAC en el programa Tot es mou de TV3 per parlar sobre el paper de la farmàcia com agent actiu en la lluita contra la violència masclista

La Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya (FEFAC) proposa que les farmàcies es converteixin en agents actius en la lluita contra la violència masclista.

Sovint les persones que pateixen violència masclista no acudeixen als centres d’atenció primària quan són agredides per por que els hi facin massa preguntes o se’ls pressioni per denunciar. Però sí que és freqüent que vagin a les farmàcies per buscar algun medicament per curar-se les ferides que tenen. Així ho ha explicat des del programta Tot es mou de TV3 en la peça informativa del passat 16 d’abril.

La idea és que els professionals sanitaris de les farmàcies puguin intervenir en la sospita de possibles casos de violència masclista entre els usuaris a les seves farmàcies i derivar-los a les autoritats corresponents.

“Nosaltres podem arribar a detectar casos de violència perquè una farmàcia és un espai freqüentat i que està a prop dels seus usuaris, on poden trobar confidencialitat. Aquesta freqüència fa que es vagi establint durant els anys un diàleg i que la situació sigui més fàcil a l’hora d’explicar o detectar determinats signes davant un cas de violència masclista. Com que veus a aquesta persona sovint, és més fàcil veure si està amoïnada. Són anys de relació amb la gent” ha explicat Torres en el programa Tot es mou de TV3.

“No hi ha xifres sobre les dones que pateixen violència de gènere i no ho diuen. Aquesta situació es dona perquè hi ha barreres per explicar-ho. Si disposem d’un espai com la farmàcia, les barreres d’entrada, per aquesta proximitat amb el client, baixen. Aquest avantatge pot ser una gran aportació al conjunt de protocols de detecció” ha afegit Torres.

Font: TV3

Amb la col·laboració de:

0 Comments

Submit a Comment