Inici 9 Actualitat 9 Com és el perfil del comprador online?

Com és el perfil del comprador online?

6 nov., 2019 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Estudis i informes, Informes

Persones que van de ‘shopping’ entre les 18 i les 22.00 hores, segons Nielsen.

La meitat dels consumidors va de ‘shopping’ online entre les 18 i les 22 hores. Adquireix roba i fa servir l’ordinador. Aquest és el perfil més comú de compra online, segons l’informe “Un dia de shopping amb el consumidor digital”, la segona edició del Digital Consumer Survey de Nielsen en col·laboració amb Dynata, amb el qual radiografia al consumidor digital en la seva vida diària.

Els espanyols hem interioritzat, segons els resultats de l’estudi, el comerç electrònic com una alternativa més per anar de compres. De fet, un 88% de consumidors ha comprat per internet aquest any.

L’ordinador és utilitzat en la meitat de les compres i el mòbil en el 40%. Aquesta dada és curiosa, ja que, a la setmana, passem a la setmana més hores connectats al telèfon (30,6 hores) que de l’ordinador (28,8 hores).

Com volem anar de ‘shopping’ virtual?

Una de les conclusions de l’informe és que, a l’hora d’informar-se sobre les marques i productes, el principal “aparador” és la televisió, tot i que guanyen pes els anuncis online. A més, el 56% utilitza les xarxes socials per buscar informació, enfront del 9% que acudeix a la web pròpia de la marca, per la qual cosa funciona millor “anunciar-se” on coincideixen tots els compradors, que esperar que ells vagin directament cap a la marca.

Al mateix temps, és fonamental l’experiència que, en el cas de l’online, ofereix facilitat i rapidesa al consumidor. En aquest sentit, la meitat valora principalment que el procés de pagament sigui senzill i ràpid.

No obstant això, una de les característiques del ‘shopping’ online és que no acaba amb el pagament, ja que sis de cada 10 consumidors escriuen alguna opinió o valoren el que han comprat i com ha estat la compra. Un “post shopping” en forma de prescripció que alimenta d’informació, sigui positiva o negativa, a altres consumidors. Aquestes opinions, en la seva major part (60%) concerneixen la qualitat del producte o servei adquirit. Un 20% tracta sobre el servei al client.

Un consumidor permanentment connectat

Anar de compres és una de les moltes activitats que els espanyols fan quan es connecten. Representa 74 hores a la setmana, moltes més que les 56 que passem dormint, prenent com a referència una mitjana de 8 hores diàries.

De fet, nou de cada 10 espanyols són incapaços de romandre un dia sense estar connectats al mòbil; i set de cada 10 experimenten la mateixa necessitat amb el seu ordinador personal.

I, si bé la llar és el lloc preferit per a navegar, és més habitual fer-ho de dilluns a divendres (95%) que en cap de setmana (73%). Això sí, cobren importància altres espais més dinàmics, com el transport públic (35%) i quan anem de compres (29%).

0 Comments

Submit a Comment