Inici 9 Actualitat 9 Denúncia a ALARES per prestar un servei d’intermediació en la dispensació i enviament de medicaments a domicili

Denúncia a ALARES per prestar un servei d’intermediació en la dispensació i enviament de medicaments a domicili

11 nov., 2021 | Actualitat, Accions legals, El Semàfor del soci, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, FEFAC Actua

FEFAC ha dirigit una denúncia al Departament de Salut de Catalunya, amb motiu de la prestació d’un servei d’intermediació en la dispensació i enviament de medicaments a domicili que desenvolupa Alares.

FEFAC entén que aquest servei vulnera l’ordenament jurídic vigent pel que fa a la dispensació de medicaments i productes sanitaris. Aquesta només pot ser exercida per part d’un professional farmacèutic directament a l’usuari o pacient final. Així ho recull l’article 5 de la Llei 16/1997, de 25 d’abril, de Regulació de Serveis de les Oficines de Farmàcia.

La intermediació de Alares entre la posada a disposició d’un medicament i la seva entrega final al pacient, mitjançant el servei d’entrega a domicili del medicament a adquirir mitjançant el servei d’entrega a domicili “Telefarmacia 24h” anul·la de ple la funció de dispensació farmacèutica personal, i per tant, suposa una pràctica contrària a la regla d’atenció farmacèutica que recull l’article 1 de la Llei 31/1991, de 13 de desembre d’Ordenació Farmacèutica de Catalunya.

Igualment, aquest servei topa amb el Reial Decret Legislatiu 1/2015. Segons aquest, només poden dur a terme i gestionar la venda a distància de medicaments (no subjectes a prescripció) les farmàcies. Per fer-ho han de disposar d’un lloc web habilitat a l’efecte. I sense la intervenció d’intermediaris.

FEFAC demana que s’acordi iniciar el procediment d’investigació, esbrinament i inspecció en relació als fets denunciats i s’adoptin les mesures administratives oportunes i necessàries per al cessament immediat de l’activitat objecte de denúncia, amb imposició, en el seu cas, de les sancionis pertinents als agents resposnable.

0 Comments

Submit a Comment