La FEFAC ha tingut coneixement, a través de publicacions de premsa especialitzada en el sector farmacèutic, del fet que una oficina de farmàcia portuguesa està oferint venda de medicaments no subjectes a prescripió facultativa a través de la pàgina web Promofarma.

Per la seva condició de farmàcia radicada fora del territori espanyol, aquesta oficina de farmàcia portuguesa no es troba inscrita a Distafarma (registre de l’Aemps en el qual figuren inscrites les oficines de farmàcia habilitades per a la venda en territori espanyol de medicaments OTC).

Aquest fet suposa una vulneració dels requisits establerts per a la venda de medicaments d’ús humà no subjectes a recepta en territori espanyol, establerts pel RD 870/2013, de 8 de novembre. També suposa una infracció administrativa en territori espanyol de l’article 111.2.c)11 del Text Refòs de la Llei de Garanties i Ús Racional dels Medicaments i Productes Sanitaris. La citada responsabilitat administrativa també resulta exigible a l’empresa Promofarma.

Per aquests motius, la FEFAC ha posat en coneixement de l’aemps aquest fet.

Ubicació

C/ Casanova, 84-86 Entr. 1ªC
08011 Barcelona

Telèfon

Tel. 93 323 24 22

Contacte

Empresarials que formen part de la FEFAC

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFB - Associació de Farmàcies de Barcelona

AFET - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFET - Associació de Farmacèutics amb Oficina de Farmàcia a Tarragona

A.G.F.E Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

A.G.F.E - Associació Gironina Farmacèutica Empresarial

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

AFELL - Associació de Farmacèutics Empresaris de Lleida

Creadors del projecte
Frena el sol, frena el lupus
Amb la col·laboració de
CaixaBank