Inici 9 Actualitat 9 La facturació d’una farmàcia ha crescut un 11% en els últims 4 anys

La facturació d’una farmàcia ha crescut un 11% en els últims 4 anys

17 set., 2019 | Actualitat, Empresarials, FEFAC, AFB, AFET, AFELL, AGFE, Estudis i informes, Informes

IQVIA publica l’Informe de Farmàcies Agost 2019

Espanya té una xarxa de 22.100 farmàcies que facturen 911 milions d’euros amb un PVP d’11,53 euros, segons el darrer Informe de Farmàcies publicat per IQVIA. Aquest indica que la facturació d’una farmàcia ha crescut un 11% en els últims 4 anys. També especifica que el 30% de la facturació la realitzen els productes de Consumer Health.

Pel que fa als medicaments, la facturació del mercat de medicaments disminueix a les farmàcies d’alt potencial i es manté a les de baix potencial en la comparativa dels darrers quatre anys, segons l’Informe d’IQVIA.

Evolució del mercat farmacèutic

El mercat farmacèutic presenta un creixement del +1,5% en valors i del +0,3% en unitats en els últims 12 mesos. Durant el mes d’agost, el mercat va decréixer en unitats (-1,1%) però va créixer en valors (+1,0%).

Anàlisi del mercat de medicaments

Els antitrombòtics i els antidiabètics són els medicaments que més contribueixen al creixement positiu del mercat de medicaments. Des de 2015, la penetració de genèrics en el mercat s’ha estabilitzat en el 40% de la quota en unitats i aquest percentatge baixa fins al 21% en valors.

En els últims 12 mesos els genèrics mostren creixements per sobre de les marques, tant en unitats com en valors.

Anàlisi del mercat de Consumer Health

El 51,6% del creixement del mercat de Consumer Health (nutrició, cura del pacient, cura personal i OTC) en els últims 12 mesos prové del creixement del segment d’OTC.  Dins d’OTC, els productes semiètics són els que presenten un major creixement durant el mes d’agost.

Els productes de cura facial femenina i els solars són els que més creixen dins del segment de cura personal. De la mateixa manera, dins del segment de cura del pacient, els que més s’han venut han estat els accessoris sanitaris per incontinència.

Nutrició és una tendència plana, ja que nutrició infantil decreix i nutrició enteral creix. La categoria de cereals infantils és la que més decreix.

Font d’informació: Evolución del Mercado de la Farmacia Española. Actualización datos de agosto 2019.

0 Comments

Submit a Comment