La cooperativa Fedefarma ha posat en marxa una campanya de comunicació, a través de la retolació de les seves furgonetes de repartiment, que destaca el paper del farmacèutic com a professional sanitari pròxim i recomana al ciutadà que faci ús de la farmàcia com a establiment sanitari on pot rebre consells de salut i atenció personalitzada.

"Existe Google, lo sabemos. Pero si quieres un consejo de salud, ve a tu farmacia" és un dels missatges d'aquesta campanya que fa valer l'activitat del farmacèutic com a agent de salut i serveix per concienciar a la ciutadania sobre la necessitat d'informar-se i prendre decisions sobre la salut a través de recomanacions fonamentades d'un professional sanitari.

Desde Fedefarma asseguren que pròximament anirem coneixent més missatges de la campanya, focalitzats en la proximitat i professionalitat de la farmàcia.

Semàfor verd de FEFAC

La iniciativa de Fedefarma ha estat molt ben acollida pel sector. Des de FEFAC, el 'Semàfor del soci' ha atorgat llum verda a aquesta campanya "per la seva capacitat de posar en valor el paper del professional sanitari del farmacèutic comunitari i fer-ho d'una manera creativa, posant la farmàcia al centre".

Més d'una volta al món al dia

Fedefarma distribueix productes farmacèutics a 3.000 socis de Catalunya, Comunitat Valenciana, Andorra i una part d'Aragó. Les seves furgonetes recorren diàriament més de 46.000 km (una volta al món al dia), i per capil·laritat, són visibles i accessibles als carrers de pobles i ciutats d'arreu d'aquestes comunitats.

"La inclusió en les furgonetes de missatges interpel·la al ciutadà i el sensibilitza sobre el rol sanitari proper i professional que exerceix el farmacèutic", asseguren des de Fedefarma.